متفرقه

ایمنی اینترنت، کودکان و نوجوانان

به گفته مرکز تحقیقاتی پیو، نود و پنج درصد از نوجوانان به گوشی هوشمند دسترسی دارند و 45 درصد از نوجوانان می گویند که «تقریباً دائماً» آنلاین هستند.

حتی بچه های کوچکتر به تعداد زیادی به اینترنت دسترسی دارند. تقریباً دو سوم دانش‌آموزان کلاس چهارم تا هشتم به تلفن یا تبلت دسترسی دارند. بر اساس مطالعه استفاده از اینترنت کودکان در سال 2016 که توسط مرکز آموزش و ایمنی سایبری انجام شد، تقریبا نیمی از آنها در اتاق خواب خود کامپیوتر دارند.

توضیح ایمنی اینترنت برای کودکان

آموزش به فرزندان خود در مورد خطرات آنلاینی که ممکن است با آنها مواجه شوند و نحوه اجتناب از تهدیدات یا گزارش آن ها یکی از مهم ترین اقداماتی است که می توانید برای اطمینان از امنیت آنلاین آنها انجام دهید.

اما ابتدا باید این خطرات را برای خودتان درک کنید. این به معنای به روز نگه داشتن آخرین فناوری ها، برنامه ها و روند رسانه های اجتماعی است. این می تواند چالش برانگیز باشد، اما بهتر شما را آماده می کند تا با فرزندان خود در مورد آنچه که باید به صورت آنلاین انتظار داشته باشید صحبت کنید.

خطرات آنلاین برای گفتگو با کودکان

وب سایت های خطرناک یا نامناسب

بدافزار و نحوه دانلود آن بر روی رایانه و تلفن

کلاهبرداری و کلاهبرداری آنلاین

شکارچیان جنسی

همچنین باید گفتگوی باز با فرزندان خود داشته باشید. به آنها بگویید که به دنبال امنیت آنها هستید و حتماً به سؤالات و نگرانی های آنها گوش دهید.

یک مکالمه باز می تواند به آنها کمک کند حتی در مورد چیزهای ناراحت کننده ای که بعداً در اینترنت با آنها مواجه می شوند، راحت با شما صحبت کنند. همچنین به شما کمک می کند تا درک بهتری از نحوه استفاده فرزندانتان از اینترنت داشته باشید.

بچه ها آنلاین چه می کنند؟

30 درصد از آنها به گونه ای از اینترنت استفاده کرده اند که والدینشان آن را تایید نمی کنند

21 درصد از سایت هایی بازدید کرده اند که می توانند با غریبه ها چت کنند

17 درصد از سایت های پورنو بازدید کرده اند

11 درصد از سایت هایی بازدید کرده اند که راه هایی برای تقلب در تکالیف ارائه می دهند

4 درصد از سایت های قمار آنلاین بازدید کرده اند

به کودکان اجازه دهید بدانند وقتی به محتوای آنلاینی برخورد می کنند که احساس ترس یا ناراحتی در آنها ایجاد می کند، می توانند با والدین، معلمان یا سایر بزرگسالان مورد اعتماد خود صحبت کنند.

نحوه تنظیم قوانین

تنظیم قوانین به وضوح تعریف شده و توضیح دلیل هر قانون و خطری که در برابر آن محافظت می کند می تواند به کودک شما در درک خطرات احتمالی کمک کند. قوانین مربوط به فرزند شما باید حفظ حریم خصوصی آنلاین، ایمنی و اطلاعات شخصی باشد.

حتی ممکن است از کودک یا نوجوان خود بخواهید که یک قرارداد ایمنی آنلاین امضا کند. این قرارداد می تواند فرصتی برای آموزش خطرات آنلاین و نحوه پاسخگویی به آنها به فرزند شما باشد. قراردادها همچنین می توانند یک گفتگو درباره مرزهایی که می خواهید برای استفاده فرزندتان از اینترنت تعیین کنید، شروع کنند.

با بزرگتر شدن فرزندتان، مکالمه را باز و ادامه دهید و وعده حقوق و مسئولیت های بیشتری را با رشد او بدهید.

استفاده از فناوری و برنامه‌ها برای محافظت از کودکان آنلاین

می‌توانید فناوری‌هایی را بیابید که به شما کمک می‌کند بر آنچه فرزندتان در اینترنت می‌بیند نظارت کنید، محتوای وب نامناسب را فیلتر کنید و کارهایی را که فرزندتان آنلاین انجام می‌دهد را پیگیری کنید. طیف گسترده ای از گزینه ها از نرم افزاری که می توانید خریداری کنید تا ویژگی های تعبیه شده در مرورگر اینترنت شما وجود دارد.

اما به یاد داشته باشید که اینها فقط ابزار اضافی هستند. آنها جایگزین ارتباط باز بین شما و فرزندتان نمی شوند.

نظارت، ردیابی و محدود کردن فعالیت آنلاین فرزند شما

می‌توانید وب‌سایت‌هایی را که فرزندانتان به‌صورت آنلاین بازدید می‌کنند، با بررسی سابقه مرور آن‌ها ردیابی کنید. مرورگرها لیستی از سایت هایی که بازدید شده اند را نگه می دارند. در رایانه یا تلفن آنها به مرورگر بروید و روی “تاریخچه” کلیک کنید تا لیست سایت هایی که بازدید شده اند را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که فرزندان شما ممکن است تاریخچه مرورگر خود را حذف کنند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است نشانه‌ای باشد که آنها از سایتی بازدید کرده‌اند که نباید بازدید می‌کردند. زمانی که قوانینی را با فرزندتان وضع می کنید، این باید بخشی از بحث شما باشد.

برنامه‌های جدید، مانند زمان صفحه آیفون، به شما امکان می‌دهد محدودیت‌های زمانی برای مدت زمانی که کودک یا نوجوان شما می‌تواند هر روز به یک برنامه خاص دسترسی داشته باشد، تعیین کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا