متفرقه

دلایلی که نشان می دهد روت کردن گوشی، به گوشی آسیب می رساند:

مشکلات مربوط به باتری

روت کردن می تواند عمر باتری گوشی شما را به شدت کاهش دهد. علاوه بر این، اپلیکیشن ها تنها در صورتی می توانند به آن منابع دسترسی داشته باشند که به اپلیکیشن دوربین اجازه دسترسی به داده های موقعیت مکانی شما را ندهند و نمی توانند از دستگاه درخواست دسترسی کنند که باعث صرفه جویی زیادی در باتری شما می شود.

علاوه بر این، نرم افزارهای مدیریت منابع هوشمند نیز دلیل بزرگی است که دستگاه های روت نشده با نرم افزارهای تولید کننده ،عملکرد بهتری نسبت به ستگا های روت شده خود دارند.

اپلیکیشن ها می توانند به تمام منابع دستگاه دسترسی داشته باشند که بدون هیچ دلیلی باتری را به شدت خالی می کنند.

یکی دیگر از دلایل آن کاهش مصرف اینترنت گوشی است.

ROM های سفارشی اغلب فاقد سطحی از مدیریت باتری هستند که نرم افزار مبتنی بر OEM فراهم می کند.

به غیر از برنامه های نصب شده، بدافزارها نیز می توانند وارد سیستم شده و از منابع دستگاه شما به نفع خود استفاده کنند.

  • روت کردن می تواند گوشی شما را بلاک کند.

یکی از نگرانی های اصلی روت کردن دستگاه شما این است که به طور تصادفی با خطا مواجه شوید و دستگاه خود را ری استارت کنید.

به عبارت دیگر، دستگاه شما تمام قابلیت های خود را از دست می دهد و حتی نمی تواند در سیستم عامل بوت شود. یک حلقه بوت می تواند دلیل خوبی برای نشان دادن یک دستگاه روت شده باشد. در برخی موارد ممکن است دستگاه حتی وارد حلقه بوت نشود و از راه اندازی امتناع کند.

بریکینگ بسیار رایج تر از آن چیزی است که فکر می کنید و دلیلی منطقی برای روت نکردن دستگاه های اندرویدی است.

اگر دستگاه اندروید ۸ یا بالاتر دارید، احتمال این وجود دارد که دستگاه شما نسبت به همتایان قدیمی تر خود بسیار بیشتر در معرض کرش کردن باشد.

  • بسیار دردسر ساز است.

هیچ فرآیند پذیرفته شده ای برای روت کردن دستگاه های اندرویدی وجود ندارد؛ عوامل متعددی در تصمیم گیری برای اینکه کدام روش برای گوشی شما مناسب تر است، نقش دارند.

اگر از روشی که برای روت کردن دستگاه شما مناسب است مطمئن نیستید، بهتر است از فرآیند روت کردن دور بمانید، چرا که روت کردن اشتباه می تواند عواقب وخیمی داشته باشد.

علاوه بر این، OEM ها از مشکلات مرتبط با فرآیند روت کردن آگاه می شوند و باز کردن بوت لودر دستگاه را سخت تر می کنند.

به هر حال، این کار بسیاری از کاربران را از روت کردن دستگاه های خود دلسرد کرده و همچنین بسیاری را از روت کردن دستگاه های خود باز داشته است.

  • بسیاری از اپلیکیشن ها روی دستگاه های روت شده اجرا نمی شوند.

به دلیل خطرات امنیتی مختلف مرتبط با دستگاه های روت شده، برنامه های متعددی از کار کردن روی آن ها خودداری می کنند.

باتوجه به استقبال روزافزون از پرداخت های دیجیتال از سوی فروشندگان مختلف، مدیریت روز بدون داشتن روش پرداخت دیجیتال در کنار شما بسیار سخت است و روت کردن دستگاه می تواند دسترسی شما به پلتفرم پرداخت دیجیتال مورد علاقه تان یا اپلیکیشن های مالی مورد علاقه تان را مختل کند که می تواند تجربه کلی کاربری شما را کاهش دهد.

جالب اینکه اگر برنامه هایی که روی داده های حساس کار می کنند به دستگاه روت شده شما اعتماد ندارند، باید به آن اعتماد کنید و آن را تبدیل به درایور روزانه خود کنید.

  • مسائل مربوط به بروز رسانی

روت کردن دستگاه شامل آپدیت های متعدد است و دریافت نکردن به روزرسانی های رسمی یکی از آن ها است؛ گوشی هوشمند شما دو نوع به روزرسانی رسمی دریافت می کند؛ پچ های امنیتی و به روزرسانی نسخه اندروید.

علاوه بر این، بروزرسانی های نسخه اندروید ویژگی های بهتری مانند بهبود دوربین، آخرین نرم افزارها و بسیاری موارد دیگر را اضافه می کند.

دریافت نکردن به روزرسانی ها مشکلی بسیار بزرگ تر از آن چیزی است که به نظر می رسد؛ دریافت نکردن آخرین وصله های امنیتی و امتیازات ریشه ای در کنار هم می تواند به هدفی آسان برای حملات بدافزاری و تلاش برای هک شدن تبدیل شود.

  • دستگاه شما ممکن است برنامه های ضروری خود را از دست بدهد

اکثر کاربران یک ROM سفارشی را روی دستگاه های روت شده خود نصب می کنند و ROM های ضعیف می توانند بیش از حد خوب عمل کنند. برخی ROM های سفارشی می توانند باعث شوند که دستگاه شما اطلاعات IMEI خود را از دست بدهد. IMEI بخش مهمی از فرآیند تماس تلفنی در گوشی هوشمند شماست. اگر دستگاه شما اطلاعات IMEI خود را از دست بدهد، ممکن است نتواند با استفاده از داده های تلفن همراه تماس تلفنی برقرار کند یا به اینترنت دسترسی داشته باشد.

علاوه بر این، اکثر ROM های سفارشی مجموعه ای از برنامه های گوگلی را حمل نمی کنند. اگر در هنگام نصب ROM سفارشی مراقب نباشید، نصب این برنامه ها می تواند به یک دردسر بزرگ تبدیل شود. اگر می خواهید از این دردسر جلوگیری کنید، بهتر است گوشی اندرویدی خود را روت نکنید.

https://bestkid.ir/%d8%aa%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%aa-%d9%86%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86/%d8%aa%d8%b1%da%a9-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa-%d9%88-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84.html

نتیجه گیری

روت کردن گوشی اندرویدی در گذشته مزایای زیادی داشت، اما در شرایط فعلی، چیزی است که باید از آن اجتناب کنید.در بالا به چند دلیل بسیار قوی اشاره شد که چرا نباید گوشی اندرویدی خود را روت کنید که شامل تهدیدات بدافزاری، عدم به روزرسانی OTA، امکان روت کردن گوشی و بسیاری موارد دیگر می شود. زمانی که کودک شما به علت استفاده مکرر از گوشی باعث خراب شدن آن شده است می توانید با روت کردن، آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

به عنوان یک قاعده کلی، شما نباید گوشی اندرویدی خود را روت کنید، مگر اینکه آنقدر ماهر باشید که گوشی هوشمند خود را از حلقه بوت و سناریوهای این چنینی خارج کنید. همچنین اگر گوشی هوشمند شما اطلاعات حساسی دارد که نمی خواهید هکرها متوجه شوند، باید از روت کردن خودداری کنید.

رفرنس

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا