متفرقه

با فرزندتان در مورد امنیت آنلاین صحبت کنید

گفتگو با فرزندتان می تواند بینش خوبی در مورد فعالیت های آنلاین او به شما بدهد تا بتوانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

آیا گزینه های بیشتری مانند کنترل والدین مورد نیاز است؟

آیا بازی‌ها و برنامه‌هایی که استفاده می‌کنند با سنشان مناسب هستند؟ با فرزندتان درباره بازی‌ها و برنامه‌هایی که مجاز به استفاده از آنها هستند، صحبت کنید و با قوانینی موافقت کنید. در حالی که بیشتر پلتفرم‌های آنلاین خطراتی دارند، توصیه می‌کنیم فقط به فرزندتان اجازه دهید از برنامه‌هایی استفاده کند که تنظیمات حریم خصوصی و ویژگی «گزارش و مسدود کردن» دارند.

آیا آنها از ویژگی های ایمنی و حریم خصوصی برنامه هایی که استفاده می کنند اطلاع دارند؟ مانند:

تنظیمات حریم خصوصی. آیا اکانت آنها عمومی است یا خصوصی؟

آیا می دانند چگونه بلاک و گزارش کنند؟ آیا آن ویژگی ها در دسترس هستند؟

آیا می توانید ویژگی هایی مانند چت و خریدهای درون برنامه ای را خاموش کنید؟

آیا آنها می دانند که اطلاعات شخصی و خصوصی چیست و چه چیزی برای به اشتراک گذاشتن آنلاین مناسب است و چه چیزی مناسب نیست؟

نمایه های آنها در بازی ها و برنامه هایشان چیست؟ پروفایل در مورد آنها چه می گوید؟ تصویر یا آواتار در مورد آنها چه می گوید؟

با چه کسی ممکن است صحبت کنند

بیشتر بازی‌ها و برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی دارای ویژگی‌های ارتباطی مختلفی هستند، از چت متنی گرفته تا چت صوتی، پیام‌رسانی و پیام خصوصی، اشتراک‌گذاری ویدیو و تصویر، پخش زنده و غیره. در مورد دوستانی که با آنها بازی می کنند بپرسید. تفاوت بین دوستان آنلاین و آفلاین چیست؟ آیا آنها به صورت آنلاین با افرادی که نمی شناسند صحبت می کنند؟ اگر چنین است، چرا و چه چیزی را به اشتراک می گذارند؟

دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که چرا کودکان به صورت آنلاین با افرادی که نمی شناسند صحبت می کنند، مانند علایق یکسان، صحبت کردن با تاکتیک های بازی و حتی برای حمایت و مشاوره.

الگوی دیجیتالی خوب بودن

بچه‌ها پیام‌های زیادی درباره ایمنی آنلاین در مدرسه و خانه دریافت می‌کنند، اما اگر بزرگسالان اطرافشان به نظر می‌رسد توصیه‌هایی را که می‌کنند رعایت نمی‌کنند، می‌تواند برای آنها گیج‌کننده باشد. فرزندانتان برای راهنمایی به شما نگاه می کنند، بنابراین فقط به توصیه هایی که به آنها می کنید اهمیت نمی دهد، بلکه به این موضوع هم بستگی دارد که خودتان چه کاری انجام می دهید. از مثال، «آنطور که من می گویم انجام دهید، نه آن گونه که من انجام می دهم» اجتناب کنید.

آیا رمزهای عبور را ایمن نگه می دارید؟

مطمئن شوید که گذرواژه‌ها را به اشتراک نمی‌گذارید یا آن‌ها را جایی که دیگران بتوانند آن‌ها را پیدا کنند، یادداشت نمی‌کنید. با فرزندتان صحبت کنید تا به او یادآوری کنید که رمزهای عبور خصوصی هستند و نباید به اشتراک گذاشته شوند.

آیا گاهی اوقات اعلان ها را خاموش می کنید؟

استراحت برای همه ما می تواند خوب باشد، بنابراین یک مثال بزنید و از تنظیمات دستگاه برای خاموش کردن اعلان ها استفاده کنید.

آیا در مورد چیزهایی که آنلاین می خوانید صحبت می کنید؟

افزایش قابل توجهی در اطلاعات جعلی و نادرست به اشتراک گذاشته شده به صورت آنلاین وجود داشته است، با آنها در مورد آنچه دیده اید صحبت کنید (اگر انجام آن مناسب است) و چرا آنها را زیر سوال برده اید. این به آنها کمک می کند تا مهارت های تفکر انتقادی را توسعه دهند.

آیا به آنچه به اشتراک می گذارید فکر می کنید؟

ما به کودکان می گوییم که مراقب تصاویری که به صورت آنلاین به اشتراک می گذارند، مانند لباس فرم مدرسه خود باشند، اما در شروع هر سال تحصیلی، بسیاری از والدین این کار را انجام می دهند. این می تواند برای فرزند شما گیج کننده باشد، اما همچنین فرصتی برای بحث در مورد اینکه چگونه این کار را ایمن انجام می دهید، به عنوان مثال. تنظیمات حریم خصوصی.

الگوبرداری از رفتار خوب شامل ابتدا درخواست اجازه از آنها و عدم اشتراک گذاری بیش از حد است. می‌توانید تصویری را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید به آنها نشان دهید، به آنها اطمینان دهید که فقط با خانواده به اشتراک می‌گذارید و تنظیمات حریم خصوصی را در جای خود دارید. اگر آنها می گویند که نمی خواهند آن تصویر به اشتراک گذاشته شود، باید به احساسات آنها در این مورد احترام بگذاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا