متفرقه

21 دلیل برای اینکه بیشتر از دوستانتان عمر کنید

وقتی ما جوان هستیم، همه ما معتقدیم که برای همیشه زندگی خواهیم کرد. اما با افزایش سن، بیشتر ما متوجه می شویم که اینطور نیست. علاوه بر این، مشخص می ‌شود که انتخاب‌ هایی که انجام می‌ دهیم می‌ تواند بر طول عمر ما تأثیر بگذارد.

1. وزنه می زنید

برو جلو و آن عضلات را خم کن! وزنه برداری بدن شما را با توده عضلانی بدون چربی تقویت می کند، که نه تنها به شما کمک می کند ظاهر بهتری داشته باشید، بلکه طول عمر بیشتری نیز داشته باشید.

در یک مطالعه دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس بر روی 3659 بزرگسال، افرادی که بیشترین توده عضلانی بدون چربی را داشتند کمترین احتمال مرگ زودرس را داشتند.

سریل می‌گوید: «وقتی بزرگتر می‌شوید، ورزش کردن متوقف نمی‌شود. تناسب اندام یک تعهد مادام العمر است و حفظ توده عضلانی با افزایش سن شما را برای مدت طولانی تری نسبت به افرادی که با بالا رفتن سن از باشگاه نمی گذرد، زنده نگه می دارد.

2. شما بعداً در زندگی صاحب فرزند شدید

شاید دیرتر شکوفا شده بودید یا شاید عشق کمی دیرتر از آنچه که برنامه ریزی کرده بودید به شما برخورد کرد. اگر بعد از 33 سالگی فرزندی به دنیا بیاورید، به احتمال زیاد بیشتر از دوستانی که آخرین فرزند خود را در 29 سالگی به دنیا آورده اند، زندگی خواهید کرد.

یک مطالعه در سال 2014 منتشر شده در یائسگی: مجله انجمن یائسگی آمریکای شمالی، 551 خانواده را مورد بررسی قرار داد و دریافت که زنانی که در اواخر زندگی خود زایمان کردند، عمر طولانی تری داشتند. در واقع، زنانی که بعد از 40 سالگی زایمان کردند، چهار برابر بیشتر از زنانی که یک دهه زودتر زایمان کردند، زنده ماندند.

3. پدرت کمی بزرگتر بود

اگر پدرتان مسن‌ترین فرد در بلوک بود، باید با او تماس بگیرید و از او تشکر کنید که این همه منتظر ماند تا شما را به دنیا بیاورد.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم، داشتن پدر بزرگتر نشان دهنده خوبی است که نشان می دهد شما از همسالان خود بیشتر زندگی خواهید کرد.

واقعا این برای شما چه معنایی دارد؟ اگر پدر شما وقتی بزرگتر بود تولید مثل کرد، به این معنی است که زندگی و محیط او نسبت به اجدادش مساعدتر بوده است، که پیشرو خوبی برای توانایی شما برای طولانی تر شدن عمر است. چرا؟ به زبان ساده: اگر زندگی او بهتر بود، به احتمال زیاد زندگی شما حتی بهتر از او خواهد بود!

4. شما هرگز سیگار نمی کشید

یکی از دلایل اصلی اینکه شما بیشتر از بهترین دوستانتان زندگی می کنید ساده است: سیگار نمی کشید.

طبق گزارش CDC، افرادی که هرگز عادت به سیگار کشیدن را پیدا نکردند، حدود 10 سال بیشتر از همتایان خود که عاشق تنباکو هستند، عمر می کنند. اما اگر در دوران جوانی خود در پف کردن شرکت کرده باشید، اگر قبل از اینکه دچار بحران میانسالی شوید، این عادت را ترک کرده باشید، باز هم از سیگاری‌هایی که هرگز سیگار را ترک نمی‌کنند، زنده خواهید ماند. چرا؟

بر اساس یافته های منتشر شده در مجله پزشکی نیوانگلند، زیرا خطر مرگ ناشی از بیماری های ناشی از دود سیگار تنها با ترک قبل از 40 سالگی 90 درصد کاهش می یابد.

5. شما روحانی هستید

اندازه گیری قدرت دعا از دیرباز محل بحث و مناقشه بسیاری در جامعه علمی بوده است. اما در یک مطالعه در سال 2011 که در مجله دین و سلامت منتشر شد، محققان بیش از 92000 زن را مورد بررسی قرار دادند، از جمله سیگاری ها، مصرف کنندگان الکل و زنانی که ورزش می کردند (و آنهایی که ورزش نمی کردند).

صرف نظر از عادات ناسالم یا سالم، این مطالعه نشان داد افرادی که هر هفته در یک مراسم مذهبی شرکت می‌کنند، نسبت به افرادی که شرکت نمی‌کنند کمتر دچار افسردگی می‌شوند. از آنجایی که افسردگی می تواند بر طول عمر تأثیر بگذارد، چنین حضوری می تواند کمک کننده باشد.

و یک مطالعه در سال 1998 که در مجله آمریکایی سلامت عمومی منتشر شد، نشان داد که ساکنان جامعه سالخورده که به طور منظم در مراسم کلیسا شرکت می‌کنند نسبت به افرادی که شرکت نمی‌کنند عمر طولانی‌تری دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا