متفرقه

9 گام ساده برای بهبود الگوهای غذایی و سلامتی

چند گام ساده می تواند راه درازی برای بهبود الگوهای غذایی و سلامتی شما داشته باشد. با این حال، اگر می‌ خواهید زندگی سالم‌ تری داشته باشید، فقط روی غذاهایی که می ‌خورید تمرکز نکنید. ورزش، خواب و روابط اجتماعی نیز مهم هستند. بهترین دندانپزشک های ایران

1. از نورهای روشن قبل از خواب اجتناب کنید

هنگامی که در هنگام غروب در معرض نورهای روشن – که حاوی طول موج نور آبی هستند – قرار می گیرید، ممکن است تولید هورمون خواب ملاتونین را مختل کند. خواص دمنوش بلوبری

برخی از راه‌های کمک به کاهش قرار گرفتن در معرض نور آبی این است که از عینک‌های مسدودکننده نور آبی استفاده کنید – به‌ویژه اگر برای مدت طولانی از رایانه یا صفحه دیجیتال دیگری استفاده می‌کنید – و 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب از نمایشگرهای دیجیتال خودداری کنید.

این می تواند به بدن شما کمک کند تا ملاتونین را به طور طبیعی در هنگام عصر تولید کند و به شما کمک کند بهتر بخوابید.

2. در صورت کمبود ویتامین D مصرف کنید

اکثر مردم ویتامین D کافی دریافت نمی کنند. در حالی که این کمبودهای گسترده ویتامین D فورا مضر نیستند، حفظ سطح کافی ویتامین D می تواند با بهبود استحکام استخوان ها، کاهش علائم افسردگی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر به بهبود سلامت شما کمک کند. برای سرطان.

اگر زمان زیادی را زیر نور خورشید سپری نکنید، ممکن است سطح ویتامین D شما پایین باشد.

اگر دسترسی دارید، ایده خوبی است که سطح خود را آزمایش کنید تا در صورت لزوم بتوانید سطح خود را از طریق مکمل ویتامین D اصلاح کنید.

3. میوه و سبزیجات فراوان بخورید

سبزیجات و میوه ها سرشار از فیبر پری بیوتیک، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند که بسیاری از آنها اثرات سلامتی قوی دارند.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که سبزیجات و میوه‌های بیشتری مصرف می‌کنند، عمر طولانی‌تری دارند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، چاقی و سایر بیماری‌ها کمتر است.

4. پروتئین کافی بخورید

خوردن پروتئین کافی برای سلامتی مطلوب حیاتی است، زیرا مواد خام مورد نیاز بدن شما برای ایجاد سلول ها و بافت های جدید را فراهم می کند.

علاوه بر این، این ماده مغذی به ویژه برای حفظ وزن متوسط ​​مهم است.

مصرف زیاد پروتئین ممکن است سرعت متابولیسم یا کالری سوزی شما را افزایش دهد و در عین حال احساس سیری به شما بدهد. همچنین ممکن است هوس و میل شما به خوردن میان وعده را در اواخر شب کاهش دهد.

5. حرکت کنید

انجام ورزش های هوازی یا کاردیو یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامت روحی و جسمی خود انجام دهید.

این به ویژه در کاهش چربی شکم، نوع مضر چربی که در اطراف اندام های شما ایجاد می شود، موثر است. کاهش چربی شکم ممکن است به بهبودهای عمده در سلامت متابولیک شما منجر شود.

طبق دستورالعمل‌های فعالیت بدنی برای آمریکایی‌ها، ما باید هر هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت با شدت متوسط ​​​​کوشش کنیم.

6. سیگار نکشید و مواد مخدر مصرف نکنید

استعمال دخانیات، مصرف مضر مواد مخدر و سوء مصرف الکل همگی می توانند بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارند.

اگر هر یک از این اقدامات را انجام می‌دهید، برای کمک به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن، آن را کاهش دهید یا آن را ترک کنید.

7. از روغن زیتون فرابکر استفاده کنید

روغن زیتون فوق بکر یکی از سالم ترین روغن های گیاهی است که می توانید استفاده کنید. سرشار از چربی‌های تک غیراشباع سالم برای قلب و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که خواص ضدالتهابی دارند.

روغن زیتون فرابکر ممکن است برای سلامت قلب مفید باشد، زیرا بر اساس برخی شواهد، افرادی که آن را مصرف می‌کنند کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از حملات قلبی و سکته هستند.

8. مصرف شکر را به حداقل برسانید

شکر افزوده در غذاها و نوشیدنی های مدرن بسیار رایج است. مصرف زیاد با چاقی، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی مرتبط است.

دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها توصیه می کند که مصرف شکر اضافه شده را کمتر از 10 درصد کالری دریافتی روزانه خود نگه دارید، در حالی که سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند برای سلامتی مطلوب، قندهای افزوده شده را به 5 درصد یا کمتر از کالری روزانه کاهش دهید.

9. کربوهیدرات های تصفیه شده را محدود کنید

همه کربوهیدرات ها یکسان ایجاد نمی شوند.

کربوهیدرات های تصفیه شده برای حذف فیبر آنها بسیار پردازش شده اند. آنها مواد مغذی نسبتا کمی دارند و ممکن است در صورت مصرف زیاد به سلامتی شما آسیب بزنند. اکثر غذاهای فوق فرآوری شده از کربوهیدرات های تصفیه شده مانند ذرت فرآوری شده، آرد سفید و قندهای افزوده ساخته می شوند.

مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده ممکن است با پرخوری، افزایش وزن و بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی مرتبط باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا