متفرقه

چند راهی که روانشناسی جذابیت بر کسانی که قرار ملاقات می گذاریم تأثیر می گذارد

روانشناسی جذب چیست؟

روانشناسی جذب به همه «چرا»ها پاسخ می دهد که به چه کسانی جذب می شویم. علم این است که چرا ما کسی را که می خواهیم می خواهیم. اگرچه این موضوع به طور گسترده درک یا بحث شده نیست، اما در مورد روابطی که ما حفظ می کنیم چیزهای زیادی برای گفتن دارد. بیشتر مردم نمی‌دانند که چرا به سراغ نوع آدم‌هایشان می‌روند. این موضوع اغلب در برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها به تصویر کشیده شده است – دختری که از “پسران بد” خوشش می‌آید و همسایه دوست داشتنی و دوست داشتنی را نادیده می‌گیرد که پلیورهای راحت می‌پوشد.

وقتی نمی‌دانیم چه چیزی ما را به جذب دیگران سوق می‌دهد، در خطر سر خوردن از یک سراشیبی لغزنده هستیم. صرفاً اجازه دادن به رفتارهای منفی که مکرراً تکرار شوند، زیرا “آنها همان هستند که هستند” کیفیت پایین زندگی را تضمین می کند. ما باید هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا با درونی ترین کارهای خودمان در تماس باشیم. این نه تنها ما را از رفتار تکانشی بر اساس احساساتمان محافظت می کند. همچنین به شما قدرت می دهد تا تصمیمات درستی بگیرید و امیدواریم شما را به سمت فرد کامل هدایت کند.

فردی که ما را جذب می کند تا زندگی خود را با او بگذرانیم باید با دقت انتخاب شود. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که اجازه نمی‌دهیم تجربه‌های منفی قبلی روی انتخاب‌های ما تأثیر بگذارد. به همان اندازه مهم است که روی چیزهای مثبتی که ما را به سمت جذب کسی سوق می دهد تمرکز کنیم. این به شما این امکان را می دهد که درک متعادلی از اینکه با چه کسی و چرا قرار ملاقات بگذارید، به دست آورید. این باعث می شود شانس بیشتری برای شاد بودن در زندگی داشته باشید، که همیشه هدف است.

ریشه در دوران کودکی

بسیاری از چیزهایی که بسیاری از مردم به آن جذب می شوند بر اساس تجربیات و تعاملات دوران کودکی است. از آنجایی که ما در دوران کودکی بسیار شکل گرفته ایم، قابل درک است که تأثیر زیادی بر افرادی که انتخاب می کنیم با آنها بگذرانیم، دارد.

بسیاری از مردم جذب افرادی می شوند که به نوعی به یاد والدینشان می افتند. این به این دلیل است که در کودکی، والدین ما افرادی هستند که به ما احساس امنیت می دهند. آنها همچنین اغلب کسانی هستند که مطمئن می شوند ما خوشحال هستیم و همه چیزهایی را که نیاز داریم در اختیار داریم. وقتی به دنبال شریکی هستیم، کسی را می خواهیم که از نظر ذهنی از ما مراقبت کند. چه کسی بهتر از کسی که بهترین مراقبان را به شما یادآوری کند؟

از سوی دیگر، اگر والدین یا یکی از نزدیکانمان روابط بد را الگوبرداری کنند، می تواند این غریزه را از بین ببرد. ممکن است متوجه شوید که مجذوب فردی با تمایلات سوءاستفاده گر شده اید زیرا ارزش های رابطه ای که با دیدن آنها بزرگ شده اید سالم نبوده اند. اغلب در این مورد، مردم سال‌های زیادی را با شریک بد پشت سر می‌گذرانند تا اینکه سیر شوند. برخی از افراد هرگز به این نقطه نمی رسند و زندگی خود را با فردی می گذرانند که به درستی از آنها مراقبت نمی کند.

اگر بخشی از گروهی هستید که به دنبال چیزهایی هستید که برای شما خوب نیست، می توانید بر آن غلبه کنید. ممکن است به نظر برسد که کنترل زیادی روی افرادی که جذبشان می‌شوید ندارید، اما می‌توانید عادت‌های سالم‌تری در جستجوی رابطه ایجاد کنید. دلیلی وجود ندارد که به برقراری ارتباط با افرادی که به شما آسیب می رسانند یا به شما اهمیت نمی دهند ادامه دهید. برای عزت نفس خود موضع بگیرید و پای خود را به کسانی بسپارید که با شما درست رفتار نمی کنند.

همچنین ممکن است زمانی فرا برسد که به راهنمایی نیاز داشته باشید. یک مشاور یا درمانگر دارای مجوز می تواند به شما کمک کند تا با چیزهایی که در گذشته شما را در این موقعیت قرار می دهد، مقابله کنید. موقعیت هایی که در آن قرار دارید لازم نیست برای همیشه تداوم داشته باشند. اگر قدم بردارید و کنترل زندگی خود را به دست بگیرید، ممکن است از آنچه در مورد خود و افراد اطرافتان می آموزید شگفت زده شوید.

چگونه افراد سابق ما بر روانشناسی جذابیت تأثیر می گذارند

بسیاری از چیزهایی که در یک شریک جدید به دنبال آن هستیم، بر اساس تعاملات قبلی است. این می تواند تحت تأثیر رفتارهای مثبت یا منفی قرار گیرد.

به عنوان مثال، اگر افراد سابق حامی، دوست داشتنی و وفادار داشته باشید، جذب این چیزها خواهید شد. همه ما به دنبال خوشبختی هستیم و روابط عاشقانه و شاد این را به ما می دهد. هنگامی که حس یک رابطه خوب را چشیدید، در تلاش های آینده آن را دنبال خواهید کرد.

در مقابل، اگر تجربیات منفی با یک فرد سابق داشته باشید، ممکن است به سمت افرادی که عیوب مشابهی دارند جذب شوید. این می تواند به این دلیل باشد که احساس می کنید می توانید به بهبود فرد کمک کنید. همچنین ممکن است احساس کنید که نمی دانید چگونه در یک رابطه مثبت باشید زیرا هرگز آن را نشناختید.

هرگز اجازه ندهید گذشته منفی شما را از دستیابی به آینده ای مثبت باز دارد. مهم نیست چقدر پشت سر گذاشته ای، همیشه فردایی هست. شما می توانید یک روز صبح از خواب بیدار شوید و تصمیم بگیرید که تغییر کنید و زندگی بهتری برای خود رقم بزنید. دروغ هایی که می گویند لیاقت یا توانایی داشتن یک رابطه خوب را ندارید را باور نکنید. افراد سابق شما به دلیلی در گذشته هستند. اکنون، این مسئولیت شماست که برای محافظت از خود و آینده خود هر کاری که می توانید انجام دهید.

اگر متوجه شدید که در حال مبارزه هستید، ممکن است برای مدتی از روابط فاصله بگیرید. می توانید از این زمان برای شناخت خود و تصمیم گیری در مورد آنچه از شراکت بعدی خود می خواهید استفاده کنید. تنها بودن می تواند در مواقعی بیشترین وضوح را به شما بدهد. اگر این فرصت را به خود بدهید تا اولویت ها و اهداف خود را مرتب کنید، می توانید آینده بهتری را تضمین کنید. شما باید احساس کنید که موظف هستید هر کاری که می توانید انجام دهید تا به مکان بهتری برسید. زندگی خود را برای بازنده هایی که ارزش شما را نمی دانند تلف نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا