سبک زندگی

چگونه در کار در خانه بهره وری بیشتری داشته باشیم

تداوم کار از راه دور دیگر قابل بحث نیست. بسیاری از ما به سبک زندگی کار در خانه تغییر دائمی داده‌ایم و از پارامترهای داخلی زندگی اداری که برای تنظیم بهره‌وری ما استفاده می‌کردند چشم‌پوشی کرده‌ایم – با موفقیتی متفاوت.

1. زمان های «جریان» تولیدی خود را مسدود کنید

زمان “جریان” شما زمانی است که بیشترین کارایی را دارید: دوره ای از تمرکز بیش از حد که در آن راحت ترین کار را انجام می دهید. برای برخی افراد، صبح زود است، در حالی که برای برخی دیگر بعد از ظهر یا عصر است. هنگامی که وظایف خود را شناسایی کردید، هر روز 90 دقیقه در آن پنجره را برای کار خالص و عمیق روی بزرگترین وظایف خود مسدود کنید.

«کار عمیق باید در حالت تمرکز بدون حواس‌پرتی انجام شود و مهم است زیرا بدون آن، متوجه خواهید شد که دائماً روی کارهای کوچک و بی‌ارزش تمرکز می‌کنید و هرگز در کارهای بزرگ‌تر و مهم‌تر پیشرفت نمی‌کنید. دیوید گریو، مربی با عملکرد بالا، می گوید. “مسدود کردن زمان راه بسیار خوبی برای اطمینان از این است که این دوره حیاتی هر روز اتفاق می افتد، بدون هیچ حلقه یا پینگی که حواس شما را پرت کند.”

2. پارتو و پومودوروس را در اولویت قرار دهید

به نام ویلفردو پارتو اقتصاددان ایتالیایی، اصل پارتو (که به عنوان قانون 80-20 نیز شناخته می شود) بیان می کند که 80 درصد از نتایج شما از 20 درصد اقدامات شما ناشی می شود و بالعکس. به عبارت دیگر، برای بهره وری بیشتر، باید 20 درصد از کار خود را که تأثیر 80 درصدی دارد، شناسایی کنید و همیشه آن را در اولویت قرار دهید.

در مرحله بعد، باید دقایقی را که صرف کار روی آن 20 درصد حیاتی می‌کنید، از طریق تکنیک پومودورو به حداکثر برسانید – مجموعه‌ای از «دوی سرعت» 25 دقیقه‌ای که صرف تمرکز روی یک کار می‌شود، هر کدام یک استراحت پنج دقیقه‌ای به دنبال دارد.

گریو می گوید: «سطح تمرکز ما عمیقاً تحت تأثیر استقامت ذهنی ما است. پومودوروس و پارتو دو تکنیکی هستند که می‌توانند به ما کمک کنند زمان خود را به طور مؤثرتری مدیریت کنیم – مانند روش انجام کارها (GTD) توسط دیوید آلن.

سبک زندگی

3. یاد بگیرید مثل یک حرفه ای چرت بزنید

مگر اینکه به دنبال بهانه ای برای اخراج باشید، چرت زدن یک گزینه در محل کار سنتی نیست – اما این یک استراتژی است که می توانید هنگام کار از راه دور به نفع خود استفاده کنید. راز این کار این است که از ریتم شبانه روزی طبیعی بدن خود استفاده کنید و از یک چرت 20 دقیقه‌ای (که گاهی به آن چرت زدن مرحله دوم نیز گفته می‌شود) در اواسط بعد از ظهر، برای تقویت حافظه، مهارت‌های شناختی و خلاقیت خود استفاده کنید.

با محدود کردن خود به تنها 20 دقیقه، بدون اینکه به خواب عمیق‌تر REM بیفتید، از مزایای فوق‌الذکر بهره‌مند می‌شوید، که باعث می‌شود احساس بی‌حالی و سردرگمی کنید. برای به حداکثر رساندن بهره وری، بلافاصله قبل از چرت زدن یک فنجان قهوه بنوشید. محققان دریافته اند که کافئین حدود 20 دقیقه طول می کشد تا اثر فیزیولوژیکی خود را نشان دهد، بنابراین درست زمانی که شما از خواب بیدار می شوید، شروع به کار می کند.

4. برای موفقیت لباس بپوشید

هنگامی که از خانه کار می کنید، واقعاً مهم نیست که چگونه لباس بپوشید – اما انجام برخی تلاش های نجیبانه می تواند تأثیر مثبتی بر سطح بهره وری شما داشته باشد. از زمانی که از رفت و آمد نکردن صرفه جویی می کنید استفاده کنید و یک روال صبحگاهی ایجاد کنید که شما را برای روز آینده آماده می کند – از جمله انتخاب لباس های کمی هوشمندتر، که این پیام را به مغز شما می فرستد که زمان بازی فرا رسیده است و انرژی ذهنی بیشتری ایجاد می کند.

اریکا ولف موری، کارشناس برجسته کسب و کار و نوآوری، نویسنده کتاب نکات ساده ایده‌های هوشمند: ساخت یک بزرگتر، می‌گوید: «لباس پوشیدن مناسب ذهنیت کاری شما را به «روشن» تغییر می‌دهد، که برای سطح تمرکز بسیار مهم است و به شما احساس هدف بیشتری می‌دهد. تجارت بهتر این به این معنا نیست که هنگام کار در اتاق مهمان خود باید دامن مدادی یا کت و شلوار سه تکه بپوشید. اما به این معنی است که در روزهای کاری باید شلوار عرق گیر را در کمد لباس بگذارید.

5. یک «ترک اجباری» برای روز کاری خود تنظیم کنید

ورزشکاران نخبه می‌دانند که استراحت برای عملکرد بهینه به اندازه تمرین مهم است – و اگر می‌خواهید بازدهی بیشتری داشته باشید، باید این درس را نیز یاد بگیرید. وقتی از خانه کار می‌کنید، به راحتی اجازه می‌دهید تا کارها به سمت عصر پیش بروند، اما این می‌تواند مشکل‌ساز باشد – نه تنها برای زندگی شخصی‌تان، بلکه برای خروجی‌تان در روز بعد نیز. (نظرسنجی Paper Giant نشان داد که بسیاری از کارگران از روش‌هایی که کار باعث «استعمار» زندگی‌شان در خانه می‌شود ناراحت هستند).

گراهام می‌گوید: «کار بیش از حد می‌تواند منجر به استرس و فرسودگی شغلی شود و نه تنها به بهره‌وری، بلکه به سلامت روانی و رفاه کلی شما نیز آسیب برساند.» در عوض، زمان مشخصی را برای پایان دادن به روز کاری خود تعیین کنید و به هر قیمتی به آن پایبند باشید. اگر با این مشکل مشکل دارید، یک شریک پاسخگو – یک همکار، دوست یا مدیر – پیدا کنید و تماسی برقرار کنید تا به طور رسمی روز را به پایان برسانید. پایان سخت نه تنها به معنای شروع نرم‌تر صبح بعد از یک استراحت خوب است، بلکه به این معنی است که شما هر روز سریع‌تر و کارآمدتر کار خواهید کرد، زیرا بدانید زمان پایان شما غیرقابل مذاکره است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا