کسب و کار

کسب و کار آنلاین در زمینه ی سفر

1-بازار رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

هرگز قرار نبود که سفر فقط به گشت و گذار، امتحان غذاهای مختلف و کشف موزه ها محدود شود. اغلب، بسیاری از مسافران می خواستند ماجراجویی های جدیدی را انجام دهند و بر تجربه یک شهریا کشور تمرکز کنند. این تقاضا فرصتی را برای صاحبان مشاغل ایجاد کرد تا در یک بازار اجاره تجهیزات ماجراجویی، یک ایده تجاری سودآور، سرمایه گذاری کنند. امروز مردم بیش از پیش به دنبال ماجراجویی های جدید هستند و می خواهند چیز های جدید کسب کنند اما این صنعت موقف شده بود. اما اکنون یا کمتر شدن محدودیت های سفر دوباره این سفرها رونق گرفته اند.

مردم به دنبال مقاصد مختلفی هستند که ماجراجویی‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌توانند انجام دهند. به عنوان مثال، مکان‌هایی مانند استرالیا و نیوزلند پرواز با چتربازی، پرش از صخره، ماجراجویی بانجی جامپینگ را ارائه می‌دهند، در حالی که ترکیه ماجراجویی ظریف با بالون هوای گرم را ارائه می‌دهد، کاستاریکا قایقرانی در آب را ارائه می‌دهد و این فهرست بی‌پایان است.

GetYourGuide، Viator، و Adrenaline Hunter برخی از بازارهای محبوب رزرو آنلاین ماجراجویی هستند. وب سایت های رزرو ماجراجویی در طول سال ها بسیار محبوب شده اند و در زیر یک نمایش گرافیکی از مدل کسب و کار آن آورده شده است.

مزیت های رزور بلیط آنلاین

راحتی مهم ترین شاخصه ای است که هنگام رزرو آنلاین می توان در نظر گرفت. دیگر لازم نیست سرتاسر شهر در چندین آژانس مسافرتی به دنبال بهترین تور باشید. می توانید در خانه بر روی صندلی راحتی خود نشسته تورهای مختلف را ببنید و بهترین و ارزان ترین آن را انتخاب کنید.

از طرفی نمی توان دردسترس بودن بیست و چهارساعته وب سایت های رزرو آنلاین بلیط را در نظر نگرفت. ممکن است شما علجه داشته باشید و نتوانید به موقع خود را به یک آژانس مسافرتی برای رزرو آنلاین برسانید اما با روشن کردن لپ تاپ خود یا حتی تلفن هوشمند در هر ساعت از شبانه روز اقدام به خرید بلیط کنید.

وضعیت فعلی بازار رزرو ماجراهای سفر

طبق گزارش Forrester، صنعت ماجراجویی سفر نشانه‌های زیادی از پیشرفت را نشان می‌دهد زیرا مشتریان به دنبال تنوع و ماجراجویی‌های پس از همه‌گیری هستند. طبق تحقیقات بازار متفقین، بازار گردشگری ماجراجویی به ارزش 112 میلیارد دلار در سال 2020 پیش بینی می شود که تا سال 2028 به ارزیابی شگفت انگیز 1.1 تریلیون دلار برسد و با رشد CAGR 20.1 درصدی، در سال 2020 میلادی رشد کند.

چندین اپراتور تور در سال گذشته از زمان استراحت استفاده کردند تا ایده‌های خلاقانه کسب و کار سفر و گردشگری را طراحی کنند و برای رونق پس از همه‌گیری آماده باشند. به عنوان مثال، Insight Vacations – وب‌سایتی که راهنماهای تور ممتاز را ارائه می‌کند، با Anneka Manning – نویسنده استرالیایی و موسس مدرسه آشپزی Bake Club، برای شروع یک تور با موضوع غذا در تاسمانی در اکتبر 2021. به طور مشابه، یک اپراتور تور ایالات متحده smarTours همکاری کرد. با CVS – یک شرکت مراقبت های بهداشتی ایالات متحده برای تشویق واکسیناسیون با قرعه کشی OneStepCloser.

فرصت های تجاری در بازار رزرو ماجراهای سفر

روند سفرهای ماجراجویانه چشم انداز مثبتی از صنعت ایجاد می کند و فرصتی را برای کسب و کار ماجراجویی سفر در سال های آینده ایجاد می کند. پورتال فعالیت های مسافرتی باید مناسب رسانه های اجتماعی باشد زیرا افرادی که فعالیت های ماجراجویی را انجام می دهند تجربیات خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند که منجر به بازاریابی دهان به دهان می شود.

طبق آمار Stratos Jets، حدود 70 درصد از مشتریان برای سفر با استفاده از گوشی های هوشمند خود تحقیق می کنند و تخمین زده می شود که حدود 700 میلیون نفر تا سال 2023 سفر خود را به صورت آنلاین رزرو کنند. رشد کسب و کار. کارآفرینان در این تجارت یا برنامه ریزی برای افتتاح یک بازار فعالیت های مسافرتی باید وب سایت های خود را قوی و سازگار با موبایل کنند.

می‌توانید تیمی از طراحان و توسعه‌دهندگان وب را برای ساختن وب‌سایت استخدام کنید یا می‌توانید از یک سیستم از قبل موجود مانند FunAway استفاده کنید – یک نرم‌افزار رزرو آنلاین فعالیت سفر که میزبان را قادر می‌سازد با مسافران ارتباط برقرار کند و به آنها کمک کند. ویژگی هایی مانند مدیریت تقویم، رزرو آسان، ثبت نام در رسانه های اجتماعی و موارد دیگر را ارائه می دهد.

2- بازار آنلاین اجاره دوچرخه

کسب‌وکارهای اقتصاد اشتراکی طی سال‌ها، به‌ویژه پس از ظهور Airbnb، رونق گرفته‌اند. بازار اجاره دوچرخه Peer-to-Peer (P2P) یکی از ایده های تجاری مشترک است که در آن صاحبان دوچرخه مورد اعتماد با کاربرانی که به دنبال اجاره یا قرض گرفتن دوچرخه هستند ارتباط برقرار می کنند. اجاره دوچرخه به خصوص در شهرهایی که مردم روزانه در میان ازدحام ترافیک رفت و آمد می کنند بسیار محبوب است. مدل کسب و کار بازار اجاره دوچرخه به این صورت عمل می کند:

مدل کسب و کار با دوچرخه به این صورت است که با راه اندازی یک وب سایت بستری برای صاحبان دوچرخه ایجاد شود تا وسایل خود را با قیمت مناسب اجاره دهند و کسب درآمد کنند در حالی که کسانی که می خواهند دوچرخه کرایه کنند نیز آسان تر به آن دسترسی دارند. همچنین، مدیر وب‌سایت از طریق پورسانت رزرو، هزینه‌های فهرست برتر، تبلیغات روی صفحه و سایر کانال‌های درآمدی در بازار درآمد کسب می‌کند. Spinlister نمونه بارز چنین بازاری است.

وضعیت فعلی بازار اجاره دوچرخه

در میان همه‌گیری، دوچرخه‌سواری به عنوان جایگزینی امن‌تر و سالم‌تر برای مسافران ظاهر شده است. بر اساس گزارش گروه NPD، در آوریل 2020، دوچرخه های تفریحی بزرگسالان جهش قابل توجهی 121 درصدی در فروش داشتند که منعکس کننده تقاضای رو به رشد مصرف کننده است. طبق نظرسنجی Statista، این روند همچنان ادامه دارد زیرا اندازه بازار جهانی خدمات اشتراک دوچرخه از 3.3 میلیارد دلار در سال 2020 به 13.7 میلیارد دلار در سال 2026 می رسد.

فرصت های تجاری در بازار اجاره دوچرخه

ژورنال سیاست و برنامه ریزی شهری – شهرها، اخیرا مقاله جدیدی را با ذکر مزایای زیست محیطی خدمات اشتراک دوچرخه منتشر کرده است. این مطالعه می‌گوید مسافرانی که با دوچرخه به اشتراک گذاشته‌اند، حدود 500 تن از انتشار گازهای گلخانه‌ای را در دوره 2014-2017 در نیویورک صرفه‌جویی کردند. همانطور که مردم به طور فزاینده ای نسبت به محیط زیست آگاه می شوند، صنعت اشتراک دوچرخه و اجاره حتی بیشتر از این پیشرفت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا