کسب و کار

استراتژی ها برای شروع یک تجارت

شرکای خود را با دقت انتخاب کنید

مهم نیست که ایده شما چقدر عالی باشد، اگر شرکای نداشته باشید که به شما کمک کنند تا کسب و کارتان را شروع کنید و بسازید، شکست خواهد خورد. افراد زیادی هستند که مشاغلی دارند که واقعاً شریک نیستند. آنها فقط افرادی هستند که می دانند به آنها اعتماد دارند. بهترین کار این است که افرادی را انتخاب کنید که بتوانید با آنها کار کنید و در نهایت تا حد امکان به آنها اعتماد کنید اما همیشه آگاه باشید که آنها می توانند در هر زمانی تصمیم بگیرند که ترک کنند.

اگر انجام این کار در شما احساس بهتری به وجود می آورد از آنها درخواست کنید که از قبل آن یک توافقنامه را امضا کنند که در آن مشخص شده باشد که وظایف  آنها چیست و چه اتفاقی قرار است بیفتد.با انجام این کار بعد ها در مسیر هیچگونه غافلگیری و یا احساس سختی به وجود نخواهد آمد.زمانی که شما قادر به انجام بیشتر تحقیقات و بررسی های خود به صورت تلفنی یا ایمیل هستید باید همیشه قبل از انجام تعهدات خود حتما یک ملاقات به صورت حضوری نیز داشته باشید.اگر برای شما امکان دارد یک فرد به عنوان همکار یا یک شریک همراه خود بیاورید.

این به این دلیل است که اغلب، واکنش درونی شما در مورد کسی مبتنی بر چیزهایی است که بیان آنها در کلمات دشوار است. آوردن شخص دیگری به این معنی است که می توانید زبان بدن او و همچنین آنچه را که می گویند قضاوت کنید. این امکان وجود دارد که از طریق ایمیل و تماس های تلفنی با مردم کاملاً نزدیک شوید، بنابراین در انجام کارها عجله نکنید  وقت خود را صرف کنید و مطمئن شوید که همه چیز درست است قبل از اینکه با هر چیزی موافقت کنید.

آن را ساده نگه دارید

برای موفقیت در راه اندازی کسب و کار خود، مهم است که روی یک ایده اصلی متمرکز بمانید. برای مثال، اگر می‌خواهید یک کتاب‌فروشی آنلاین راه‌اندازی کنید که کتاب‌های الکترونیکی و کتاب‌خوان‌های الکترونیکی می‌فروشد، با ایده‌های جدید منحرف نشوید. اگرچه ممکن است به نظر برسد که افزودن ویدیوها و سایر عناصر بینندگان بیشتری را جذب می‌کند، اما خطر سردرگمی مشتریان بالقوه را دارید.

به یاد داشته باشید: آن را ساده نگه دارید! موفق ترین کسب و کارها معمولاً آنهایی هستند که محصولات و خدمات ساده ای دارند. به این ترتیب، می توانید به جای ایجاد حواس پرتی غیر ضروری، تمرکز خود را بر رشد کسب و کار اصلی خود حفظ کنید.

وقتی نوبت به راه اندازی کسب و کار خود می رسد، استراتژی های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک فروشگاه تجارت الکترونیک باز کنید و محصولات را به صورت آنلاین بفروشید، یک استراتژی این است که وب سایت خود را بسازید و بلافاصله بدون هیچ گونه کمپین بازاریابی یا تبلیغاتی شروع به فروش کنید.

این به عنوان راه اندازی زنده شناخته می شود و اگر قبلاً یک برند یا خط تولید ثابت داشته باشید که برای مشتریان بالقوه جذاب باشد، می تواند به خوبی کار کند.

روز و شب روی آن کار کنید

هنگام راه اندازی یک کسب و کار، باید مایل باشید که شبانه روز روی آن کار کنید. همیشه مشکلاتی وجود خواهند داشت که نیاز به رفع دارند، مخاطبینی که نیاز به ایجاد دارند، ایده هایی که نیاز به اجرا دارند، و غیره. ننشینید و منتظر اتفاقات باشید – آنها را به وقوع بپیوندید!

به جای اینکه اجازه دهید مدیریت شما را به عهده بگیرد، مسئولیت کسب و کار خود را بر عهده بگیرید. تعیین اهداف روزانه نیز یک استراتژی موثر است تا زمانی که آنها واقع بینانه باشند (یعنی: قابل دستیابی). اگر این اهداف را در شب تعیین کنید تا بتوانید صبح از خواب بیدار شوید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. تا زمان ناهار احساس می کنید که به نتیجه رسیده اید.

علاوه بر تعیین اهداف روزانه، سازماندهی نیز مهم است. اهداف خود را بر روی کاغذ مشخص کنید و پیشرفت خود را یادداشت کنید. شما حتی می توانید اهداف خود را به تکه های کوچک تقسیم کنید (به عنوان مثال، همه چیزهایی را که باید انجام دهید، مانند تامین مالی یا استخدام کارمندان) را فهرست کنید که هضم آنها آسان تر است و در ادامه سفر تجاری خود یکی یکی انجام می شود.

هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار، زمان بسیار مهم است، بنابراین ساعت‌های باارزشی را در تلاش برای کشف آنچه بعداً می‌آید هدر ندهید – تمرکز خود را روی آنچه مهم‌تر است حفظ کنید و شروع کنید!

نسبت به کاری که انجام می دهید اشتیاق داشته باشید

همه کارآفرینان و صاحبان مشاغل باید نسبت به کاری که انجام می دهند اشتیاق داشته باشند. این به این دلیل نیست که شما باید هر دقیقه از کار خود را دوست داشته باشید (نخواهید کرد). به این دلیل است که اگر شما مشتاقانه در شرکت خود سرمایه گذاری نمی کنید، چرا دیگران باید سرمایه گذاری کنند؟ شور و اشتیاق شما همچنین در زمانی که کارها سخت می شود، انگیزه شما را حفظ می کند، که اجتناب ناپذیر است.

همیشه موانعی برای غلبه بر و چالش هایی برای مقابله وجود خواهد داشت، اما اگر کاری را انجام نمی دهید که برایتان مهم است، پشتکار و موفقیت دشوار خواهد بود. چشم اندازی از اینکه می خواهید کسب و کارتان به کجا برسد داشته باشید و مهم نیست که چه اتفاقی می افتد به آن پایبند باشید. تا زمانی که مردم نسبت به کاری که انجام می دهند اشتیاق داشته باشند، هیچ چیز نمی تواند آنها را از دستیابی به موفقیت باز دارد.

در بعضی مواقع داشتن اشتیاق نسبت به کاری که انجام می دهید کاری سخت و دشوار است. زمانی که بیشتر کارها با چالش روبرو میشود به راحتی میتوان دید خود را نسبت به آن کار از دست داد. مخصوصا در زمانی که شرایط کاری سخت است و قادر به تسلیم شدن هستید. ولی اگر شما برای کار هایتان اشتیاق نداشته باشید پس دیگران چگونه میتوانند؟ یکی از مهم ترین راههای غلبه بر کمبود انگیزه ، شناسایی کردن انگیزه های درونی است.

اگر هیچ جرقه اولیه ای پشت ایده کسب و کار شما وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد انگیزه شما در نهایت محو خواهد شد مگر اینکه بتوانید منبع الهام جدیدی پیدا کنید. برخی از افراد با انگیزه سود و سود مالی هستند در حالی که برخی دیگر کسب و کار خود را بیش از هر چیز دیگری یک خروجی می دانند.

نکات کلیدی در مورد استراتژی های شروع تجارت

1-داشتن دانش یک قدرت محسوب میشود.

2-از مقادیر کم وسبک در ابتدا استفاده کنید.

3-از ضررهای احتمالی با سفارش های کمتر جلوگیری کنید.

4-همیشه خونسردی خود را حفظ کنید.

5-به برنامه های خود پایبند باشید.

نتیجه

شما باید به یک ایده فکر کنید و آن ایده را به واقعیت تبدیل کنید و از این طریق می توانید یک کسب و کار را محقق کنید. من می دانم که گاهی اوقات ممکن است سخت باشد، اما هرگز تسلیم نشوید و تمام تلاش خود را برای آن صرف کنید. همیشه به یاد داشته باشید که هر کسب و کار بزرگی از یک ایده و یک اتاق بسیار کوچک شروع شد و امروز به بزرگترین سرمایه گذاری تبدیل شد.

به خودت ایمان داشته باش به زمان اعتماد کن و به شلوغی ادامه بده، و هیاهوی تو روزی تاوان همه چیز را خواهد داد. آماده باشید تا محدودیت های خود را روزانه بالا ببرید و به خود انگیزه دهید و به آنچه می خواهید دست خواهید یافت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا