سبک زندگی

6 نکته در سبک زندگی برای داشتن مغزی سالم تر و قوی تر

مغز شما کنترل از راه دور بدن شما است و شما باید از آن مراقبت کنید. یک متخصص مغز و اعصاب 6 راه برای حفظ سلامت مغز را به شما می گوید.بوت استرپ چیست؟ بخوانید.

مغز یک اندام پیچیده با میلیاردها نورون در آن است. دارای شبکه های پیچیده مختلفی است که برای عملکرد طبیعی بدن مفید است. این نحوه رفتار، احساس و درک ما از دنیای اطرافمان و واکنش به آن را تعیین می کند. بنابراین، حفظ آن با رعایت نکات سبک زندگی برای حفظ سلامت مغز ضروری است. Oop چیست؟ از سوالات رایج شما.

اختلال عملکرد شبکه‌های پیچیده در شرایط مختلفی روی مغز اتفاق می‌افتد، مانند سکته مغزی، صرع، بیماری پارکینسون و زوال عقل.

Y Wang و همکاران (2020) سلامت مغز را به عنوان “حفظ یکپارچگی مغز و عملکرد ذهنی و شناختی در یک سن معین در غیاب بیماری های مغزی آشکار که بر عملکرد طبیعی مغز تأثیر می گذارد” تعریف کردند. به این ترتیب مغز، سلامتی و عملکرد صحیح برای سعادت فرد، خانواده او و به نوبه خود برای پیشرفت یک ملت مهم است.

در اینجا چند راه برای حفظ سلامت مغز وجود دارد:

1. ورزش بدنی

ورزش منظم برای حفظ عملکرد مغز مهم است. مغز را تحریک می کند، ظرفیت یادگیری را افزایش می دهد و خلق و خو را حفظ می کند. فواید ورزش برای مغز را بشناسید

2. رژیم غذایی و تغذیه مناسب

داشتن یک رژیم غذایی مناسب و غنی از میوه ها و سبزیجات برای حفظ عملکرد مغز و کاهش آسیب اکسیداتیو به مغز مهم است. مواد مغذی خاصی وجود دارند که می توانند عملکرد مغز شما را بهبود بخشند.

3. خطرات پزشکی را کنترل کنید

کنترل خوب فشار خون، کنترل سطح قند و کلسترول خون، کاهش مصرف سیگار و الکل، و انجام معاینات منظم پزشکی نیز به حفظ سلامت مغز کمک می کند.

4. خواب و آرامش کافی

داشتن خواب کافی و آرامش کافی مغز را جوان می کند و برای روز بعد انرژی می بخشد. همچنین روحیه را خوب نگه می دارد، احتمال افسردگی را کاهش می دهد و حافظه را بهبود می بخشد.

5. آمادگی ذهنی در کنار آمادگی جسمانی مهم است

تناسب ذهنی به معنای انجام فعالیت هایی است که مغز را تحریک می کند. حل معماها، فکر کردن به سناریوهای پیچیده و استفاده از قدرت مغز ما را از نظر ذهنی مناسب نگه می دارد. آمادگی ذهنی احتمال ابتلای ما به زوال عقل را نیز کاهش می دهد.

6. زندگی اجتماعی به همان اندازه برای سلامت مغز مهم است

داشتن یک زندگی اجتماعی، تعامل با دیگران و انجام گفتگوهای سالم و سازنده، مغز را سالم نگه می دارد. همچنین احتمال افسردگی را کاهش می دهد.

همانطور که ما همچنان با چالش های جدیدی مانند تغییرات آب و هوایی، جنگ ها، قحطی، آلودگی، بیماری همه گیر جدید روبرو هستیم، حفظ سلامت مغز در زندگی یک فرد مهم می شود. کل ملت همچنین برای پیشرفت و کاهش بار بیماری به افراد سالم و تناسب نیاز دارد.

شعار امسال روز جهانی مغز “سلامت مغز برای همه” است. اگر در سطح جهانی به خوبی اجرا شود، به بهبود کیفیت و استانداردهای زندگی مردم در سراسر جهان کمک زیادی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا