سبک زندگی

خانه کوچک شما و طراحی خانه کارآمد: 8 نکته و ترفند دکوراسیون

خانه شما برای زیبا بودن لازم نیست بزرگ باشد. و لازم نیست پول زیادی داشته باشید تا زیبا باشد. بسیاری از رویکردهای “نه چندان بزرگ” وجود دارند که فضاهای جذاب، ساده و آرام را ایجاد می کنند. با این حال، ممکن است مجبور شوید در خانه کوچک خود تنظیماتی را انجام دهید تا به شما اجازه دهید به اندازه دلخواه زندگی کنید. اما نگران نباشید یک طراحی کوچک خانه کارآمد می تواند راه درازی داشته باشد.

8 نکته کارآمد طراحی خانه برای خانه کوچک شما

در اینجا هشت نکته اثبات شده و کارآمد طراحی خانه برای خانه کوچک شما آورده شده است:

۱-آشپزخانه خود را به رژیم غذایی تبدیل کنید

یخچال و اجاق گازهای حجیم را با مدل های صاف کن جایگزین کنید. بسیاری از شرکت ها مدل های لوازم باریک را می فروشند که به طور خاص برای افرادی که در فضاهای کوچک زندگی می کنند طراحی شده اند. تعداد وسایلی را که دارید به وسایلی که واقعا استفاده می کنید محدود کنید، یا وسایلی را پیدا کنید که عملکردهای زیادی دارند، مانند اجاق توستر در مقابل توستر.

2. خطوط بینایی خود را تمیز نگه دارید

یکی از بزرگترین اصول طراحی خانه کارآمد، حفظ توهم فضا است. هنگام خرید قطعات برجسته یا مبلمان کاربردی، موادی را انتخاب کنید که مانع از خطوط دید نشود. به عبارت دیگر، به دنبال صندلی های مشبک، چهارپایه های بدون پشتی، لامپ های اکریلیک و دیگر طرح های کمتر مزاحم باشید. علاوه بر این، به جای ساده به دنبال موارد بافت دار باشید. به عنوان مثال، به جای شیشه های صاف و شفاف، به سراغ شیشه های خشن بروید.

3. بازتاب در همه جا

آینه ها برای هر اتاق با اندازه، به ویژه برای اتاق های کوچک، یک “کار” اصلی دکوراسیون هستند. آنها را در جایی که می توانید معرفی کنید. آنها را به دیوارها و درهای خود آویزان کنید یا یک آینه بزرگ را به دیوار تکیه دهید. نه تنها اجازه می دهد نور طبیعی آزادانه تر جریان یابد، بلکه توهم فضای بیشتری را ایجاد می کند.

4. آن را گرد کنید

یکی از بهترین راه ها برای حفظ فضا در یک خانه کوچک، برش دادن گوشه ها است. به معنای واقعی کلمه. برای جابجایی راحت تر در فضاهای کوچک، فضای خود را با مبلمان گرد پر کنید. زانوها و ساق پا از شما تشکر خواهند کرد.

5. رنگ برای فضا

کارشناسان دکوراسیون به شما توصیه می کنند که دیوارهای خود را با رنگ ملایم و روشن رنگ آمیزی کنید تا تمرکز خود را به چیزهایی که جالب تر هستند جلب کنید، مانند نمای بیرون از پنجره اگر اتفاقی افتاد، یا یک مبلمان خاص جالب. رنگ‌های تیره‌تر در فضاها بسته می‌شوند و فضا را به حداقل می‌رسانند. اگر فضاهای شما به طور طبیعی جالب هستند و دارای آجر یا چوب سخت هستند، تا آنجا که ممکن است بدون مانع نگه دارید و از رنگ های مکمل استفاده کنید.

6. کمتر، بیشتر است

به یاد داشته باشید: بهم ریختگی فضا را از بین می برد. دیوارها را با مجموعه هنری عظیم خود شلوغ نکنید. اثاثیه تان را با ظرافت نپوشانید فقط چند مورد را انتخاب کنید. و اگر فقط همه آنها را دوست دارید، هر چند وقت یکبار آنها را بچرخانید. این به شما این حس را می دهد که به هر حال تازه بازسازی کرده اید.

7. اشیاء را دور از دید نگه دارید، یا فضای ذخیره سازی را خوب جلوه دهید

این در راستای ایده فوق الذکر است: کمتر، بیشتر، بهم ریختگی فضا را از بین می برد. اگر به جمع آوری بیش از حد معروف بوده اید، سعی کنید مقداری از چیزهای اضافی را در انبار نگه دارید یا به خانواده و دوستان خود بدهید. شاید مقداری از آن را در eBay بفروشید. اما فضای خود را با وسایل پر نکنید. و اگر واقعاً باید مقداری از آن را در اطراف نگه دارید، در زمینه ذخیره سازی خلاق باشید. عثمانی بخرید که با وسایل شما پر شود. یک سینه در انتهای تخت خود قرار دهید و وسایل اضافی را در آنجا ذخیره کنید.

8. طرح های همه کاره را بیابید

به‌جای خرید میز، مبلمانی داشته باشید که می‌تواند نقش هر دو را داشته باشد، یا یک مبلمان داخلی را در نظر بگیرید. در فضاهای بسیار کوچک، یک تخت خواب روزانه داشته باشید که می‌تواند به عنوان نیمکت نیز عمل کند، یا یک تخت مورفی که تا می‌شود. به دیوار این ایده‌ها فضاهای انعطاف‌پذیری را ایجاد می‌کنند که در آن پیکربندی می‌تواند بر اساس آنچه شما به آن نیاز دارید تغییر کند. مانند تبدیل یک دفتر کار خانگی به یک اتاق مهمان پذیرا در یک چشم به هم زدن. ایده های زیادی در سایت هایی مانند Pinterest و Houzz.com وجود دارد که می تواند به شما در دستیابی به ظاهر دلخواه و حفظ فضا کمک کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا