متفرقه

4 فیلم Star Trek رتبه بندی شده از خوب به بد

یکی از محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین فرنچایزهای علمی-تخیلی عصر ما، دنیای پیشتازان فضا همچنان مخاطبان را مجذوب خود می‌کند و به دنیای جدیدی گسترش می‌دهد، از سری اصلی، نسل بعدی، تا جی.جی. راه اندازی مجدد به رهبری آبرامز، به انبوهی از اکشن های زنده و انیمیشن های Enterprise روی صفحه نمایش کوچک در سال های اخیر.

به مناسبت چهلمین سالگرد فیلم کلاسیک همه زمان‌ها و مورد علاقه بسیاری از Trekkie، Star Trek II: The Wrath Of Khan، ما شجاعانه به جایی می‌رویم که بسیاری قبلاً رفته‌اند و 13 ماجراجویی Star Trek در صفحه بزرگ را درگیر می‌کنیم تا یک ماجراجویی قطعی را رقم بزنیم.

https://saziha.ir/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d9%86.html

1. Star Trek V: The Final Frontier

پس از به پایان رسیدن دو فیلم به کارگردانی نیموی، شانتر برای فیلم Star Trek V اقاداماتی انجام داد. ولی تولید این فیلم با مشکلاتی شبیه بازنویسی ، فیلمبرداری و اکشن های صنعتی روبرو شد.نتیجه ها با یکدیگر نا برابر بودند: برخورد کردن داستان های جداگانه به همدیگر پیوند داده نمیشدند و نیز برخی تغییرات در تن صدا.در یک سطح، این یک مفهوم کلاسیک رودنبری در مورد کاوش جهان و تحقیق در مورد خلقت آن است، اما در کنار سیاست‌های کلینگون-رومولان-انسان و لحظات کمدی قرار می‌گیرد: کرک و استخوان‌ها اسپاک را دور آتش می‌چرخانند، یا اسکاتی خود را بیهوش می‌کند زیرا او این کار را انجام می‌دهد. راه او را در مورد اینترپرایز جدید نمی دانم. یک سکانس بیابانی چشمگیر شبیه تپه شنی جای خود را به صحنه بی‌نظیر بار Mos Eisley می‌دهد. اسپاک ناگهان یک برادر مرتد پیدا می کند که قبلاً نامش را نشنیده بودیم. و با این حال، در حالی که ممکن است بخش‌های مجزا به یک کل منسجم جمع نشوند، به اندازه‌ای است که برخی از آن کار می‌کنند. اساساً، این فیلمی است که در آن کاپیتان کرک با خدا ملاقات می کند و تحت تأثیر قرار نمی گیرد. این ممکن است لحظه نهایی کرک باشد، و رسیدن به آنجا ارزش چند ساعت دور زدن عجیب و غریب را دارد.

2. پیشتازان فضا: نمسیس

یک شکست نسبتا فاجعه بار هم از نظر انتقادی و هم از نظر تجاری، نمسیس همان کاری را انجام داد که هیچ فیلم Trek تا به حال انجام نداده بود: این فرنچایز را تقریباً یک دهه مرده بود. هم‌نشینی با خدمه نسل بعدی سرگرم‌کننده است، اما جدای از این آشنایی راحت، این تجربه ناامیدکننده‌ای است. از نظر بصری تیره و تار است، خود را با طرحی سربی در مورد توطئه رومولان غرق می‌کند، برنت اسپینر در کانون توجه قرار دارد، و از یکی از ضعیف‌ترین شرورهای سریال رنج می‌برد: رهبر شورشی تام هاردی، شین‌زون. این یکی از اولین نقش‌های هاردی بود و احتمالاً تقصیر او نیست، اما او در آن نقش‌آفرینی نمی‌کند و به نظر مضحک می‌آید و بینی مصنوعی دارد. معرفی او به عنوان یک لحظه آشکار بزرگ تنظیم شده است “اوه خدای من، این پیکارد است!” به جز اینکه او هیچ شباهتی به پیکارد ندارد، و تنها سرنخ بصری که نشان می دهد او شبیه پیکارد است این است که او طاس است. این اکشن به صورت دوره‌ای ارائه می‌شود و فداکاری دیتا اگرچه وصله‌ای برای اسپاک نیست  به آن دل کمی می‌دهد، اما به عنوان آخرین هور خدمه نسل بعدی، این یکی شاهد بود که پیکارد و گروه با ناله‌ای بیرون می‌رفتند، نه با صدای بلند.

3. Star Trek Into Darkness

ماموریت ادامه راه‌اندازی مجدد اینترپرایز تمام لذت فیلم 2009 را در تعاملش بین مدیران اصلی و تماشای بزرگ سانفرانسیسکو دارد. اما نقطه ضعف بزرگ Into Darkness، شرور آن است: در این مثال، بندیکت کامبربچ نقش خان را از ریکاردو مونتالبان به ارث برده است. مشکل دقیقاً همان مشکلی است که اسپکتر با بلوفلد داشت: خان فقط برای مخاطب معنی دارد. او برای شخصیت های روی پرده معنایی ندارد. این Enterprise حتی او را در Space Seed ملاقات نکرده است. بنابراین، تمام دستور کار فیلم ها  این یک بازسازی شده Star Trek II با یک خان دیگر است، کلاه خود را نگه دارید! کار نمی کند این خان فقط یک آدم بد دیگری است که کارهای معمولی آدم بد را انجام می دهد. خان بودن او در نهایت نه اینجاست و نه آنجا. “من هریسون نیستم، من خان هستم.” شما هستید؟ اونوقت اون کیه؟ اگر برای توضیح مخاطرات به یک تماس زوم با خود آینده خود نیاز دارید، بیش از آنچه تصور می کنید با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

منبع

4. Star Trek: The Motion Picture

حماقت مکرر سری اصلی گاهی اوقات این واقعیت را پنهان می کرد که اغلب به مفاهیم علمی تخیلی قوی می پرداخت و سعی در تفکر فلسفی جدی داشت. حتی برای برخی از عناوین اپیزودها، مانند فصل 3 “For The World Is Hollow And I Have The Touched The Sky”، یک ادعای فالوتین بالا وجود داشت. بنابراین، در حالی که در دنیای پس از جنگ ستارگان، ممکن است یک ماجراجویی فضایی مستقیم راهی بی‌معنا برای نزدیک شدن به یک فیلم پیشتازان فضا به نظر برسد، می‌توانید ببینید که چگونه جین رودنبری بیشتر مجذوب تلاش برای انجام فیلم 2001 کوبریک شده است. فیلم رابرت وایز که سال‌ها در حال توسعه بود، و در مقطعی به‌عنوان یک سریال تلویزیونی جدید پیش از بازگشت دوباره به فیلم در نظر گرفته شد، توسط wags فیلم Slow-Motion Picture نامیده شد و نمی‌توان منکر سنگینی آن شد. اما جایی که به هدفش می‌رسد، سکانس‌هایی است که برای القای هیبت مطلق در بیننده طراحی شده‌اند – آشکار شدن اولیه Enterprise جدید در اسکله فضایی، یا شناور انفرادی اسپاک در کشتی فوق‌العاده عظیم V-Ger. این به سلیقه همه نیست، مسلماً از بازیگرانش بهترین استفاده را نمی‌کند، اکشن زیادی وجود ندارد و لباس‌های جدید افتضاح به نظر می‌رسند. اما لحن و جاه‌طلبی‌ای در The Motion Picture وجود دارد که در Trek منحصربه‌فرد است.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86_%D9%81%D8%B6%D8%A7_(%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85)

معرفی چند فیلم از بهترین فلیم های جهان

  • فیلم هفت سامورایی
  • فیلم بانی و کلاید
  • فیلم دکتر ژیواگو
  • فیلم شکارچی گوزن
  • فیلم شجاع دل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا