سبک زندگی

5 گرایش سبک زندگی که باید در سال 2022 منتظر آن باشیم

سال 2022 درباره پایداری خواهد بود. این روند ترکیبی پویا شیوه زندگی ما را متحول می کند و بیانیه های سبک ما را در بخش های مختلف مجذوب می کند. همانطور که محبوبیت و تقاضا برای سبک زندگی پایدار افزایش می یابد، این سبک جدید در هر دسته بندی، از لباس گرفته تا دکوراسیون منزل و لوازم آشپزخانه و همچنین از لوازم جانبی گرفته تا کفش، تبدیل خواهد شد. محصولات پایدار روندهایی هستند که ماندگاری طولانی دارند و دنیای مد را دور می اندازند و سطح آگاهی ما را برای داشتن یک زندگی پایدار بازتعریف می کنند.

از همه مهمتر در مورد خودمون امسال از نظر سبک زندگی و رفاه برای بسیاری از ما چشم‌نواز بود. در حالی که در خانه ماندن زمان زیادی برای درون یابی به ما داده است، به ما کمک کرده است تا برخی از عادات سالم و پایدار را در خود تلقین کنیم. و مطمئناً آگاهی بیشتری در مورد تغییر روش زندگی روزمره ما وجود دارد.

1. مد با راحتی

با توجه به افزایش روزافزون مد پایدار و ادامه کار از خانه، روند لباس راحتی در سال 2022 حاکم خواهد شد. لباس های راحتی و راحتی مانند تاپ های بزرگ تا شلوارهای نخی خالص، لباس خواب های کورتا تا ساتن و لباس هایی با کیفیت عالی. پارچه های نخی و نفیس دستباف یک ترند (مد صبح تا عصر) برای همه خواهد بود. روند شیک و راحت لباس‌های استراحت امسال احتمالاً داغ‌تر می‌شود، زیرا بسیاری از برندهای محبوب و کسب‌وکارهای کوچک شروع به انتخاب گزینه‌های خود کرده‌اند.

آخرین گزارش Pinterest پیش بینی می کند که جستجو برای “لباس های نرم” 185٪ افزایش یافته است، و “لباس های نخی برای زنان” 160٪ افزایش یافته است.

2. پایداری در دکوراسیون منزل

با شروع سال جدید، زمان آن فرا رسیده است که با وسایل تزئینی سنتی خانه، ظاهری جدید کلاسیک به خانه خود بدهید. امسال شاهد محبوبیت بسیاری از وسایل تزیینی خانه از مواد طبیعی خواهیم بود. وسایل دکوری دست ساز مرسوم که از مواد طبیعی مانند بامبو و چمن سابای ساخته شده اند در بخش دکوراسیون خانه مورد تقاضا هستند. شرکت های مبلمان و شرکت های طراحی خانه با توجه به نکاتی از خانه های کوچک و حرکات مینیمالیستی، روی محصولاتی تمرکز خواهند کرد که می توانند به عنوان دو یا چند مورد استفاده شوند. تخت‌خواب‌هایی که می‌توانند به میز تبدیل شوند (میز تخت خواب مورفی)، ذخیره‌سازی زیر مبل‌های تخت خواب، و یک «کلافیس» مجهز (کمد دفتر!) روندهای جدیدی هستند که در حال جستجو هستند.

3. خوردن آگاهانه

یکی از اصطلاحات آتی که می بینیم Mindful eating است. غذا خوردن آگاهانه این نیست که کامل باشید، همیشه چیزهای مناسب بخورید، یا هرگز به خودتان اجازه ندهید که دوباره در حال حرکت غذا بخورید. این برای حفظ آگاهی در لحظه از غذاها و نوشیدنی هایی است که به بدن خود وارد می کنید. یادآوری این نکته ضروری است که خوردن آگاهانه یک رژیم غذایی نیست، بلکه صرفاً یک تغییر سبک زندگی مبتنی بر مدیتیشن است. گفته می شود که غذا خوردن آگاهانه توانایی اصلاح افسردگی، اضطراب، عادات غذایی نادرست، هوس های غذایی، اختلالات خوردن و مدیریت وزن را دارد.

به خوبی شناخته شده است که اکثر برنامه های کاهش وزن کار نمی کنند. حدود 85 درصد از افراد مبتلا به چاقی که وزن کم می کنند در عرض چند سال به وزن اولیه خود باز می گردند یا از آن بیشتر می شوند

4. رویکرد کل نگر به سلامت

مردم این روزها به جای پیروی از رژیم های غذایی سخت و برنامه های کاهش وزن، بیشتر بر روی یک رویکرد جامع به سلامت خود تمرکز می کنند، از جمله ورزش مراقبه، غذا خوردن منظم و عادات غذایی آگاهانه. مردم به طور فزاینده ای یاد می گیرند که به جای پیروی از رژیم های غذایی سخت که ممکن است با نوع بدن آنها مناسب نباشد، درست غذا بخورند. در عصر مدرن، الگوهای سبک زندگی ما بر بدن در سطوح ذهنی، فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی، عاطفی و معنوی تأثیر می گذارد. این شامل انواع مختلفی از تمرین‌ها، تکنیک‌ها و تمرین‌هایی است که نظم و انضباط ذهنی و جسمی را به ارمغان می‌آورد تا زندگی سالم‌تری را از عوامل محیطی مختلف فراهم کند.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت (WHO) 65 تا 80 درصد از جمعیت جهان از طب کل نگر و طبیعی به عنوان شکل اولیه مراقبت های بهداشتی خود استفاده می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا