متفرقه

بهترین نکات برای انتخاب کامپیوتر چیست؟

انتخاب یک کامپیوتر می‌تواند کار دلهره‌آوری باشد، به‌ویژه با توجه به فناوری همیشه در حال تغییر، اما نکاتی وجود دارد که می‌تواند به آسان‌تر کردن این فرآیند کمک کند. تحقیق یکی از بهترین سرمایه گذاری ها هنگام انتخاب کامپیوتر است، به خصوص با مارک های کمتر شناخته شده. نکته مهم دیگر این است که همیشه تمام مشخصات رایانه را بخوانید و درک کنید، زیرا برخی از مدل‌ها ممکن است ویژگی‌ای که انتظار می‌رود استاندارد باشد را حذف کنند. استفاده از تیک تاک در کامپیوتر

همچنین باید اطمینان حاصل شود که سیستم عامل و تجهیزات جانبی همراه با رایانه همان چیزی است که پیش بینی می شود، زیرا چاپ ریز ممکن است نشان دهد که رایانه دارای نسخه قدیمی تر از حد انتظار نرم افزار است یا دستگاه های نشان داده شده در تصویر یا نمایشگر فروشگاه را شامل نمی شود.

یک نکته برای انتخاب کامپیوتر این است که بدانید کدام سیستم عامل مورد نظر است. سیستم عامل در واقع می تواند تعیین کند که کدام کامپیوترها را می توان خریداری کرد، زیرا نرم افزارهای خاص فقط با سخت افزار اختصاصی کار می کنند. به همین ترتیب، اگر یک سیستم عامل بعداً تغییر کند، همان سخت افزار ممکن است به درستی یا به راحتی عمل نکند. گزارش کردن در اینستاگرام

هنگام انتخاب یک کامپیوتر، نکته دیگر این است که بدانید آیا لپ تاپ یا دسکتاپ مورد نیاز است یا خیر. لپ‌تاپ ردپای کوچکی دارد و می‌توان آن را به هر جایی حمل کرد، اما ارتقاء آن بسیار دشوار – اگر غیرممکن نباشد – ممکن است. یک سیستم دسکتاپ قابل گسترش و بسیار قدرتمند است، اما فاقد تحرک است و به سخت افزار جانبی جداگانه مانند مانیتور، صفحه کلید و ماوس نیاز دارد. لپ تاپ معادل دسکتاپ برای استفاده معمولی است، اما استفاده شدیدتر – مانند اجرای مجموعه برنامه های کاربردی تجاری، برنامه نویسی یا بازی های آنلاین – یک دسکتاپ در دراز مدت عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت.

اعداد ارائه شده نشان دهنده منابع سیستم نیز باید هنگام انتخاب یک کامپیوتر در نظر گرفته شوند. عدد بزرگتر همیشه به اندازه عدد مناسب مهم نیست. اندازه هارد دیسک، مقدار حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) و سرعت پردازنده به طور منظم افزایش می یابد. داشتن هارد دیسک بزرگ ممکن است خوب باشد، اما نباید تنها دلیل انتخاب یک کامپیوتر باشد. به همین ترتیب، برای چک کردن ایمیل‌ها یا مرور اینترنت، معمولاً به مقدار زیادی رم نیاز نیست.

در هنگام انتخاب رایانه، نگاه به نرم افزار همراه با یک سیستم می تواند ارزشمند باشد. نرم افزاری که اگر جداگانه خریداری شود می تواند بسیار گران باشد، اگر به عنوان بخشی از یک سیستم کامپیوتری نصب شود، عملاً رایگان خواهد بود. به طور مشابه، اگر رایانه رومیزی همراه با مانیتور، چاپگر یا سایر لوازم جانبی به عنوان بخشی از یک بسته خریداری شود، می توان مقدار زیادی از هزینه ها را کاهش داد.

در نهایت، بسیاری از کامپیوترهای بازسازی شده به اندازه کامپیوترهای جدید موثر هستند. چندین جزء درون کامپیوترها تنها توسط چند تولید کننده تولید می شوند، به این معنی که فقط به این دلیل که یک کامپیوتر دارای نام تجاری روی کیس نیست، لزوماً به این معنی نیست که دقیقاً همان اجزای حیاتی را در داخل آن ندارد. تمایز مهمی که هنگام انتخاب کامپیوتری که بازسازی شده است این است که آنها اغلب دارای هیچ ویژگی یا نرم افزار اضافی نیستند، در عوض یک کامپیوتر ارزان قیمت و کاربردی را ارائه می دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا