متفرقه

کتاب‌ های غیر داستانی برای باهوش شدن

در حالی که معتقدیم مطالعه هر کتاب فواید خود را دارد، اگر به دنبال کتاب‌ هایی هستید که شما را باهوش ‌تر کند، این کتاب‌ های غیر داستانی آسان‌ خوان نقطه شروع خوبی هستند. از کتاب ‌های علمی گرفته تا کتاب‌ های فکری درباره جهان یا فقط کتاب ‌هایی که باعث می ‌شود متفاوت فکر کنید، فهرست بهترین کتاب ‌ها را برای باهوش ‌تر کردن شما جمع‌آوری کرده ‌ایم.

هنر جنگ

SUN TZU

نوشته های مشابه

اگر بخواهید هوشمندترین کتاب‌هایی را که تا به حال نوشته شده است فهرست کنید، باید کتابی را وارد کنید که بیش از 2500 سال دوام آورده است. این کتاب کلاسیک استراتژی نظامی از جنگ چین، که توسط Sun Tzu تأیید شده است، هنوز هم قدرت دارد، چه در میدان جنگ، چه در اتاق هیئت مدیره یا حتی آنلاین، با دشمنان خود روبرو شوید. دفاتر مهاجرتی تهران را ببینید.

تاریخچه مختصر زمان

استیون هاوکینگ

جهان چگونه آغاز شد؟ چه چیزی زمان را ممکن می کند؟ استیون هاوکینگ در کتاب برجسته خود که در سال 1988 چاپ شد و 10 سال بعد به روز شد، نحوه عملکرد جهان را توضیح می دهد. از کوارک ها تا سیاهچاله ها، هاوکینگ به روش های نظری، غیرمنتظره و حیرت انگیزی می پردازد که جهان ما به این شکل است.

مهر از ابتدا

IBRAM X. KENDI

ایبرام ایکس کندی علاوه بر اینکه به شما یاد می دهد چگونه یک ضد نژادپرست باشید، بهترین کتاب در مورد تاریخ نژادپرستی در آمریکا را نوشته است که باعث می شود در مورد تاریخ آمریکا متفاوت فکر کنید. کندی با پوشش پیوریتان‌ها و پدران بنیان‌گذار تا جنبش حقوق مدنی و فعالان امروزی، نشان می‌دهد که ایده‌های نژادپرستانه و اعمال تبعیض‌آمیز از زمان پیدایش آن در تاریخ آمریکا نفوذ کرده است.

زنان نامرئی

کارولین کریادو پرز

کارولین کریادو پرز نشان می دهد که ما در دنیایی زندگی می کنیم که برای مردان طراحی شده است که به طور سیستماتیک علیه زنان تبعیض می کند. پرز با آمار بسیار زیاد، شکاف رایج داده های جنسیتی را در زمینه های بی شماری از جمله پزشکی، فناوری و برنامه ریزی شهری نشان می دهد. شواهد حیرت آور ذهن شما را منفجر می کند و باعث می شود در مورد همه چیزهایی که فکر می کردید می دانید تجدید نظر کنید. اگر فرصتی داشته باشید، روایت کتاب صوتی پرز تماشایی است و هر نشانه ای از طعنه، ناباوری و خشم را در صدای نویسنده به تصویر می کشد. مراکز مشاوره ازدواج تهران را که لیست کاملی ست ببینید.

اسلحه، میکروب و فولاد

جرد دیاموند

جارد دایموند برای این کتاب در مورد چگونگی شکل گیری تمدن بر اساس جغرافیا و محیط برنده جایزه پولیتزر شد. تئوری الماس این است که توسعه تمدن با آب و هوای مشابه در مهاجرت های شرق به غرب کمک کرده و تفاوت های گسترده آب و هوای شمال به جنوب مانع از پیشرفت آن شده است. اگرچه تحلیل او از تکامل جوامع بشری محکم و قابل تامل است، اما تکرار این موضوع کمی قدیمی می شود.

یاد آوردن

لیزا ژنووا

لیزا جنوا، عصب شناس، توضیح می دهد که چرا برخی چیزها را به خاطر می آوریم و چرا برخی دیگر را فراموش می کنیم. Genova یک آغازگر اساسی از نحوه عملکرد خاطرات، انتظارات منطقی از حافظه خود با افزایش سن و چگونگی کمک به محافظت از حافظه ارائه می دهد. در حالی که بسیار آموزنده و آسان برای درک است، به یاد داشته باشید کتاب به خصوص گیرا در هوش نیست. Genova در توضیح نحوه عملکرد حافظه کار بسیار خوبی انجام می دهد، اما من پیشنهاد می کنم که بحث در مورد مفاهیم واقعی این موضوعات با دیگران باعث برجسته شدن این کتاب خواهد شد.

مهتاب با انیشتین

جاشوا فوئر

جاشوا فوئر، روزنامه‌نگار پس از پوشش مسابقات قهرمانی حافظه ایالات متحده، تصمیم گرفت که به جستجویی بپردازد تا ببیند آیا او نیز می‌تواند متخصص حافظه شود. فوئر با تکیه بر تحقیقات پیشرفته و دانش تخصصی، تمام نکات و ترفندهای حافظه را آموخت تا قهرمان حافظه ایالات متحده شود. فوئر بین آموزش‌های خود، تاریخچه حافظه، علم نحوه عملکرد مغز ما و تکنیک‌هایی که برای نگهداری سریع حجم عظیمی از اطلاعات استفاده می‌شود، حرکت می‌کند.

می خورد، شلیک می کند و برگ می زند

لین خرپا

همه چیز با یک شوخی در مورد یک خرس پاندا و یک کامای نابجا شروع می شود. لین تراس با حس شوخ طبعی، به وضعیت ذکر شده از نشانه گذاری مناسب در جهان امروز می پردازد. یکی از سرگرم‌کننده‌ترین کتاب‌هایی که شما را باهوش‌تر می‌کند و می‌توانید بخوانید، Eats, Shoots & Leaves شما را به ویژگی‌های دستور زبان انگلیسی می‌خنداند و در عین حال نحوه استفاده صحیح از آنها را به شما آموزش می‌دهد.

ساکت

سوزان کین

سال‌هاست که جامعه افراد برون‌گرا را بت می‌داند و مزایای فراوان درون‌گرایی را نادیده می‌گیرد. کاین که به خوبی تحقیق شده و قابل تامل است، نه تنها قدرت درونگراها را نشان می دهد، بلکه به مبارزاتی که درونگراها با آن روبرو هستند و چگونگی غلبه بر آنها نیز می پردازد. چه درونگرا باشید و چه برون گرا، این امر باعث می شود که مردم را از دید دیگری ببینید.

ژنوم

مت ریدلی

با تکمیل موفقیت آمیز نقشه برداری از ژنوم انسان، علم درک بهتری از ژنتیک نسبت به گذشته دارد. مت ریدلی هر یک از 23 جفت کروموزوم را تجزیه می کند و توضیح می دهد که هر کدام چگونه بر بدن ما تأثیر می گذارد. ژنوم یکی از بهترین کتاب‌هایی است که شما را در مورد زیست‌شناسی باهوش‌تر می‌کند تا افراد غیرعلمی بخوانند.

خردمندان

یووال نوح هراری

محدود کردن بهترین کتاب های علمی دهه به یک انتخاب آسان نبود، و ممکن است اشتباه انتخاب کرده باشم. با این حال چیزی ماندگار در نگاه هراری به تاریخ بشر وجود دارد. چگونه گونه ما تا این حد زنده ماند و چه معنایی برای ما امروز دارد؟ هراری با اکتشافات بسیاری از زمینه‌های علمی، 100000 سال تاریخ بشر را در یک کتاب 500 صفحه‌ای بینش‌انگیز خلاصه کرده است.

بدن

بیل برایسون

برایسون مانند پرفروش‌ترین کتاب «تاریخ کوتاه تقریباً همه چیز»، از نوشته‌های درخشان خود برای روشن کردن خوانندگان در مورد آناتومی انسان استفاده می‌کند. برایسون در جدیدترین کار خود، بدن انسان را بررسی می کند – عملکردهای فیزیکی و عصبی شگفت انگیزی که ما را به آن چیزی که هستیم تبدیل می کند. برایسون کتابی عالی برای دوستداران علم یا هر کسی که خواهان کتاب هایی است که شما را باهوش تر کند، مطمئناً به همان اندازه که آموزش می دهد سرگرم خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا