سبک زندگی

ترفندهایی برای تمیز ماندن خانه

خانه شما می تواند تمیزتر باشد. این نکات و نکات را بررسی کنید تا خانه خود را تمیز کنید و آن را حفظ کنید.

1-توالت را تمیز کنید

اگر توالت شما به آرامی آبکشی می کند، سوراخ های آبکشی زیر لبه ممکن است با رسوبات معدنی مسدود شود. از یک آینه دستی برای دیدن سوراخ های زیر لبه توالت استفاده کنید. یک رخت آویز را صاف خم کنید و نوک آن را در سوراخ‌ها بررسی کنید تا رسوبات بیرون بیاید. می‌توانید آن سوراخ‌های گرفتگی را بدون اینکه دستتان کثیف شود، تمیز کنید.

2-سفید کننده لکه ها

لکه های سرسخت را از سنگ مرمر، سنگ مرمر کشت شده یا ورقه پلاستیکی با دستمال کاغذی آغشته به سفید کننده پاک کنید. حوله را با یک فنجان بپوشانید تا بوی سفید کننده را در خود جای دهد و بگذارید یک شب در جای خود بماند. اگر لکه محو شد اما ناپدید نشد، کافی است این کار را تکرار کنید. ابتدا این ترفند را امتحان کنید. خودتان می توانید آن را تمدید کنید. هشدار: اگر میزهای کوارتز در حمام خود دارید، توصیه می شود از سفید کننده استفاده نکنید.

3-با پارچه میکروفیبر پولیش دهید

پارچه های میکروفایبر در به کار بردن آخرین نکات بر روی آینه ها، میزها و حتی کاشی ها و وسایل عالی هستند. پس از تمیز کردن سطوح با محلول تمیز کننده مورد علاقه خود و خشک کردن آنها با پارچه تری یا یک پارچه میکروفیبر جداگانه، آنها را با یک پارچه میکروفایبر خشک تا سطح آینه براق کنید. پارچه های میکروفیبر برای این کار عالی هستند زیرا گرد و غبار را جمع می کنند، لکه ها را پاک می کنند و هیچ الیافی را نمی ریزند. آنها یکی از بهترین محصولات تمیز کننده خانه هستند که می توانید تهیه کنید.

4-برای تمیز کردن آسان کمدها را تمیز نگه دارید

کمدها مخازن گرد و غباری هستند که پر از الیاف ریز لباس، حوله و ملافه است. هر بار که در را باز می کنید، طوفان گرد و غبار نامرئی به راه می اندازید. شما نمی توانید از ریزش الیاف لباس جلوگیری کنید، اما می توانید کمدها را راحت تر تمیز نگه دارید و گرد و غبار را کاهش دهید.

  • وسایل جعبه یا کیف در قفسه های کمد. ظروف پلاستیکی شفاف بهترین هستند – آنها الیاف را به داخل قفل می کنند و گرد و غبار بیرون می آورند و به شما اجازه می دهند داخل آن را ببینید. وقتی گردگیری می کنید، به راحتی از قفسه ها جدا می شوند و تمیز می شوند.
  • لباس هایی را که به ندرت می پوشید، بپوشانید. کت هایی که فقط در زمستان می پوشید در تمام طول سال الیاف می ریزند. کیسه های لباس یا کیسه های زباله بزرگ را روی آن ها بریزید. آنها به محتوی الیاف کمک می کنند و از پوشیده شدن لباس ها با گرد و غبار جلوگیری می کنند.
  • کف کمد را تمیز نگه دارید. اگر کف زمین به هم ریخته باشد، به احتمال زیاد هنگام جاروبرقی از آن عبور خواهید کرد. اما یک طبقه کاملاً باز فقط چند ثانیه به کار جاروبرقی اضافه می کند. و یک قفسه سیمی به شما امکان می دهد تمام آن کفش ها را بدون از دست دادن فضای ذخیره سازی از روی زمین پاک کنید.

5-محصولات میکروفیبر سریع تر، آسان تر و بهتر تمیز میکنند

میکروفیبرها رشته‌های کوچکی هستند (معمولاً کمتر از یک دهم ضخامت موی انسان) که به رشته‌های کوچک‌تر بریده می‌شوند و سپس به پارچه بافته می‌شوند. آن رشته‌های کوچک به شکاف‌ها می‌رسند و میلیون‌ها جیب کوچک درون پارچه برای نگهداری ذرات کثیفی ایجاد می‌کنند. رشته ها همچنین دارای لبه های تمیز کننده تیز هستند، بنابراین پارچه های میکروفیبر اغلب بدون مواد شیمیایی یا حتی آب به طور موثر تمیز می شوند .

6-تمیز کردن ساده تر بطری

آن شیشه ها و گلدان های گردن باریک را با شن های کوچک تمیز کنید. یک سوم شیشه را با آب پر کنید. یک مشت شن اضافه کنید و سپس شیشه را هم بزنید و تکان دهید. شن داخل شیشه را تمیز می کند. شن را در یک صافی بریزید، آن را سریع بشویید و آن را برای دفعه بعد ذخیره کنید. تعجب خواهید کرد که چرا خودتان به آن فکر نکرده اید!

7-تمیز کردن را آسان تر کنید

توالت های یک تکه راحت تر تمیز می شوند (گوشه ها و شکاف های کمتر)، اما گران تر هستند و ممکن است نصب آن ها سخت تر از یک دستگاه دو تکه باشد (بسیار سنگین تر از یک کاسه و مخزن جداگانه).

8-از جاروبرقی خود نهایت استفاده را ببرید

  • تکنیک جاروبرقی مناسب، همراه با فیلترها، کیسه ها و ماشین مناسب، تأثیر بسزایی در میزان گرد و غبار باقی مانده در فرش شما دارد. نکات زیر را برای تمیز کردن گرد و غبار در نظر داشته باشید:
  • جاهای پرتردد را دو بار در هفته جاروبرقی بکشید و بقیه موکت ها و فرش های بزرگ را حداقل هفته ای یک بار جاروبرقی بکشید.
  • گذرهای آهسته متعددی را در یک منطقه در همه جهات انجام دهید (گذرهای سریع، گرد و غبار بیشتری نسبت به مکیده شدن ایجاد می کند).
  • برای حذف ذرات نامرئی و آلرژن‌ها از فیلترهای ذرات هوای واقعی با کارایی بالا (HEPA) استفاده کنید.
  • اگر آلرژی دارید، به جاروبرقی کیسه‌ای با بدنه مهر و موم شده با سیستم «فیلتراسیون مهر و موم شده» که همراه با فیلتر هپا واقعی کار می‌کند، ارتقا دهید. این بدان معنی است که تمام اگزوز از طریق فیلتر HEPA به جای نشت گرد و غبار به خانه شما از طریق محفظه دستگاه خارج می شود. جاروبرقی های بدنه مهر و موم شده دارای مهر و موم یا واشر لاستیکی در اطراف درب و فیلتر هستند و 10 تا 20 سال عمر می کنند.
  • کیسه های وکیوم با کیفیت بالا بخرید. کیسه های کاغذی 2 یا 3 لایه ارزان، گرد و غبار بیشتری نشت می کنند. کیسه های کاغذی با آستر پنبه ای با کیفیت بالاتر بهتر هستند و کیسه های HEPA از پنبه مصنوعی با کیفیت عالی بهترین هستند. ظرفیت کیف نیز مهم است. کیسه های با ظرفیت بالاتر، ذرات ریز و بیشتری را جذب می کنند که در غیر این صورت فیلتر را مسدود می کردند.
  • تمام فیلترهای جاروبرقی بدون کیسه خود را به طور منظم تمیز کنید و هر سه ماه یکبار آنها را تعویض کنید.
  • برس همزن را روی کفپوش های سخت خاموش کنید تا گرد و غبار در هوا دمیده نشود.
  • جاروبرقی خود را حفظ کنید: قوطی را مرتباً خالی کنید (همیشه بیرون) و در صورت نیاز کیف و کمربند را تعویض کنید. برس همزن را عاری از مو و مواد دیگر نگه دارید و جاروبرقی را از نظر ترک و لولاهای شل بررسی کنید و هر چند وقت یکبار آن را تعمیر کنید تا به خوبی کار کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا