سبک زندگی

نکاتی برای نظافت خانه

خانه شما می تواند تمیزتر باشد. این نکات را بررسی کنید تا خانه خود را تمیز کنید و آن را حفظ کنید.

1-ابتدا جاروبرقی بزنید، سپس اسکراب کنید

آیا تا به حال متوجه شده اید که در حال تعقیب تارهای موی خیس هستید یا با اسفنج یا پارچه تمیزکننده خود به گلوله های گرد و غبار در گوشه ها برخورد می کنید؟ شما می توانید یاد بگیرید که چگونه حمام خود را بهتر تمیز کنید و این مزاحمت را با جاروبرقی حمام قبل از اینکه محلول های تمیز کننده خود را بیرون بیاورید، از بین ببرید. برای تمیز کردن واقعاً کامل، از بالا شروع کنید، گرد و غبار را از لامپ ها و بالای محفظه پنجره ها پاک کنید. سپس به سمت پایین حرکت کنید. و در نهایت، کف را به طور روشمند جاروبرقی بکشید تا هر اینچ را بپوشانید. شما نمی خواهید موهای سرگردان یا خرگوش های گرد و غباری را رها کنید تا آب تمیز کننده شما را جمع کنند. برس اثاثه یا لوازم داخلی با موهای نرم بهترین کار را برای این نوع جاروبرقی دارد. آموزش آینده استمراری در زبان انگلیسی را بخوانید.

2-یک صندلی توالت جداشونده نصب کنید

به نظر می رسد هر چقدر هم که تلاش کنید، هرگز نمی توانید لولاهای روی صندلی توالت را تمیز کنید. همیشه مقداری محلول تمیزکننده وجود دارد که در زیر آن نفوذ کرده و بعداً بیرون می‌آید. نصب صندلی توالت قابل جدا شدن مشکل را حل می کند. این صندلی به راحتی با چرخاندن دو کلاهک لولا در حدود یک چهارم دور جدا می شود. سپس به راحتی می توانید زیر لولاها را تمیز کنید. صندلی های جداشونده حدود 20 دلار قیمت دارند. نصب ساده است و فقط به آچار نیاز دارد.آموزش گذشته کامل انگلیسی را حتما ببینید.

3-از بین بردن لکه های سرسخت زنگ با ماژیک اسید

اگر مقدار زیادی آهن در آب خود دارید و با لکه های زنگ زدگی در توالت یا وان حمام خود دست و پنجه نرم می کنید، در اینجا یک راه حل عالی است. اسید ماژیک مانند ماژیک زنگ زدگی را حل می کند. این ماده به اندازه اسید موریاتیک قدرتمند است اما استفاده از آن بسیار ایمن تر و لذت بخش تر است. شما هنوز هم باید تمام اقدامات احتیاطی را در مورد هر محلول تمیزکننده قوی انجام دهید، مانند استفاده از دستکش و عینک ایمنی هنگام استفاده از آن. اما از اسید معمولی بهتر است زیرا هیچ دود مضری وجود ندارد و پوست شما را نمی سوزاند. برای تمیز کردن زنگ توالت و سایر سطوح چینی، سه قسمت آب به یک قسمت اسید مجیک اضافه کنید. مخلوط را با اسپری، برس یا پد فوم روی لکه های زنگ زده بمالید و به حل شدن لکه نگاه کنید. با آب شفاف بشویید. همچنین می توانید از آن برای لکه های سخت استفاده کنید. از قرار دادن اسید روی قطعات فلزی خودداری کنید زیرا ممکن است تغییر رنگ دهند.

4-فیلتر سیستم گرمایش/سرمایش خود را ارتقا دهید

سیستم گرمایش یا سرمایش با هوای اجباری خانه شما با فیلتر کردن هوا به کنترل گرد و غبار کمک می کند. یک فیلتر فایبر گلاس ارزان قیمت از کوره شما در برابر ذرات غبار بزرگ محافظت می کند و حداکثر جریان هوا را فراهم می کند، اما در کاهش گرد و غبار خانگی کمک چندانی نمی کند. فیلترهای پلیسه دار گران تر معمولاً تعادل خوبی بین هزینه و راندمان فیلتراسیون ایجاد می کنند. این فیلترها 80 تا 95 درصد از ذرات 5 میکرون و بزرگتر را به دام می اندازند. در اینجا بهترین فیلترهای کوره برای خرید آورده شده است. اما اگر اعضای خانواده‌ای مبتلا به آلرژی دارید، هزینه بیشتری را برای فیلترهای با راندمان بالا در نظر بگیرید، فیلترهایی که 99 درصد ذرات معلق در هوا به کوچکی 0.3 میکرون (باکتری‌ها و ویروس‌ها، بخار و گرده) را جذب می‌کنند. این فیلترهای کوره یکی از بهترین ها برای حذف گرد و غبار از هوا هستند. توجه داشته باشید که باید فن کوره خود را تمام وقت روشن کنید تا از یک فیلتر با راندمان بالا حداکثر بهره را ببرید و برای جلوگیری از آسیب رساندن به کوره در اثر کاهش جریان هوا، باید فیلتر را مرتباً تعویض کنید.

5-درهای دوش خود را از تجمع مواد معدنی محافظت کنید

وقتی دانه‌های آب باقی مانده روی درب شیشه‌ای دوش خشک می‌شوند، مواد معدنی باقی می‌مانند که در بهترین حالت ناخوشایند هستند و در بدترین حالت می‌توانند مانند میخ‌ها به سختی جدا شوند، اگر اجازه دهید جمع شوند شما می توانید با پوشش دادن شیشه با پوشش خودکار شیشه ای، از ریزش آب به طور کلی جلوگیری کنید.

6-هوا را تصفیه کنید

در اینجا چهار کاری که می توانید برای پاکسازی هوای غبارآلود خانه خود انجام دهید و نحوه حذف گرد و غبار از هوا آورده شده است:

  • برای کمک به مکیدن گرد و غبار قبل از ته نشین شدن، دستگاه های تصفیه هوا را در اتاق های پر استفاده خود قرار دهید. به جای پاک کننده های یونی، دستگاه های تصفیه کننده هوا را با فیلترهای هپا واقعی انتخاب کنید، که ازن را آزاد می کنند که یک محرک تنفسی است.
  • به هر اتاق یک گیاه اضافه کنید. گیاهان به طور طبیعی آلاینده های معمولی مانند بنزن و فرمالدئید را جذب می کنند. مطالعات ناسا نشان داده است که بسیاری از گیاهان از جمله آلوئه، نخل و سرخس می توانند تا 80 درصد فرمالدئید موجود در یک اتاق را در 24 ساعت جذب کنند.
  • رطوبت خانه خود را بین 40 تا 50 درصد نگه دارید تا الکتریسیته ساکن را کاهش دهید، که می تواند باعث چسبیدن گرد و غبار به سطوح شود و تمیز کردن آنها را سخت تر کند. یک مرطوب کننده (که به طور منظم تمیز می شود) و گیاهان سرپوشیده دارای برگ هر دو سطح رطوبت را افزایش می دهند. فقط سطح را به بیش از 50 درصد افزایش ندهید. این باعث رشد کپک می شود، وضعیتی بسیار خطرناک تر از گرد و غبار. شما می توانید سطح رطوبت را با یک هیدرومتر ارزان قیمت در فروشگاه باغبانی کنترل کنید.
  • در روزهای بادخیز پنجره های خود را بسته نگه دارید. گرد و غبار از طریق درها و پنجره ها به صورت گرده، هاگ های کپک و آلاینده های موجود در هوا وارد می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا